Hormones-TitleAksominė oda, meilė gyvenimui, vidinė ramybė, laimės pojūtis, gera nuotaika - viskas priklauso nuo tam tikrų hormonų kiekio organizme.
Pasirodo, mes patys, norėdami gerai jaustis, galime juos aktyvinti ir skatinti.

Mikroskopinės mažytės biocheminės medžiagos, vadinamos hormonais, labai svarbios žmogaus jausmams. Net mažiausi jų kiekiai organizme turi lemiamos reikšmės kūno ir sielos harmonijai.

Manoma, kad yra maždaug tūkstantis hormonų ir hormoninių medžiagų, bet iki šiol mokslas aptiko daugiausiai 200 hormonų. Pateiksime jums 10 svarbiausių malonios savijautos hormonų ir papasakosime, kaip juos skatinti.

ESTROGENAS - MOTERS GROŽIO HORMONAS

Nuo jo priklauso, ar jūs gerai jaučiatės ir gerai atrodote. Estrogenas aprūpina odą krauju, siunčia kolageną į jungiamąjį audinį ir palaiko odos drėgnumą. Štai kodėl ji atrodo standi ir sveika.
Hormonas padeda reguliuoti riebalinių liaukų, taip pat ir galvos, veiklą. Plaukai auga greitai,jie minkšti kaip šilkas ir paklusnūs.

Estrogenas saugo nuo infarkto.

Kaip jį skatinti? Arbatžolėmis. Pavyzdžiui, arbata iš aviečių, žemuogių, erškėtrožių lapų lygių dalių. 1 pilną valgomąjį šaukštą arbatžolių užpilti verdančiu vandeniu, palaikyti 10 minučių ir perkošti. Suteikia energijos ir erotiškai veikia kvepalai iš jazminų, sandalmedžio, cinamono.

OKSITOCINAS - JAUSMINGUMO IR ŠVELNUMO HORMONAS

Įsimylėjėliai visada patrauklūs. Bet dėl to „kalti“ ne tik klasikiniai seksualiniai hormonai, bet ir oksitocinas - hormonas, gaminantis motinos pieną, skatinantis glamones ir visuotinę meilę.
Padeda bendrauti, užmegzti ir seksualinius, ir socialinius kontaktus. Kas gyvena harmonijoje pats su savimi ir kitais, turi dėkoti oksitocinui.

Kaip jį skatinti? Bet kokiais prisilietimais. Partnerio glamonės, fizioterapeuto ar masažuotojo rankos visada padeda išsiskirti oksitocinui. Tinka net savimasažas, veido raukšlių lyginimas: pirštų galiukais darykite mažus apskritimus - nuo smakro į skruostus, o iš ten - į smilkinius.

SERATONINAS - GEROS NUOTAIKOS HORMONAS

Vidinis grožis reiškia ir išorinį grožį. O jis iš dalies priklauso nuo seratonino. Jis mažina įtampą, didina malonumą ir kelia nuotaiką. Barniai su artimaisiais arba darbe mažina serotonino kiekį.

Kaip jį skatinti? Geriausias receptas - iškrovos pratimai (joga, tai či ir kt.), nes jie padeda gamintis seratoninui. Labai tinka valgyti bananus. Juose yra amino rūgšties triptofano, kuris transformuojasi organizme į seratoniną. Nuotaika greit pagerės, jeigu suvalgysite plytelę šokolado.

NORADRENALINAS - ANTISTRESINIS HORMONAS

Ištikus stresui arba pervargus mobilizuojasi visi organizmo energetiniai rezervai. Adrenalinas didina kraujospūdį, priverčia dažniau plakti širdį, susiaurina kraujagysles. Ir tuomet į pagalbą atskuba noradrenalinas.
Kaip jį skatinti? Priešingai nei adrenalinas, kuris išsiskiria per liaukas, noradrenalino kiekį galima aktyvinti jausmais. Pavyzdžiui, muzikos garsais, imituojančiais jūros bangų ošimą. Pagulėkite užsimerkę ir įsivaizduokite, kaip garsų bangos užlieja jūsų kūną.

DOPAMINAS - HORMONAS, UŽTIKRINANTIS GRAŽIĄ EISENĄ

Jeigu vaikščiojate gracingai ir kartu energingai, jeigu esate plastiškas, jeigu jūsų pirštai kibūs ir labai išraiškinga mimika, „kaltas“ dopaminas. Ši medžiaga harmonizuoja kūno judesius, bet gali taip pat sukelti baimę ir euforiją. Dopaminas sustiprina jausmus, vaizduotę ir kūrybines galias.


Kaip jį skatinti? Vienas geriausių būdų - šokiai. Tinka ir visi pratimai, koordinuojantys smegenų dešiniąją ir kairiąją puses. Dar vienas geras būdas - bėgimas vietoje. Jeigu mokate, grokite pianinu.

VAZOPRESINAS - VANDENS HORMONAS, KURIS PALAIKO JŪSŲ ODOS FORMĄ

50-80 proc. žmogaus kūno sudaro vanduo. Vazopresinas reguliuoja druskos ir vandens kiekį organizme ir padeda išsaugoti tamprius ir lygius audinius. Jo gamyba priklauso nuo kraujospūdžio: jeigu jis normalus, normalus ir vazopresino kiekis.
Kad vandens apykaita būtų gera, reikia kad būtų užtektinai tam tikrų mineralų - labiausiai kalio ir natrio.

Kaip jį skatinti? Gerkite daug skysčių. Jie praplauna inkstus ir šalina šlakus, tai labai svarbu ypač jei esate linkę į celiulitą ir maišelius paakiuose. Gera priemonė troškuliui numalšinti - žolių arbata arba mineralinis vanduo. Natrio yra valgomoje druskoje, agurkuose, sūryje ir žuvyje. O kalio - džiovintuose vaisiuose (bananai, persikai ir kt.), bulvėse, sojoje, petražolėse.

TIROKSINAS - ENERGIJOS HORMONAS

Nuo tiroksino - skydliaukės hormono priklauso, ar jums gera, ar jus kamuoja depresija. Šis hormonas vadovauja medžiagų apykaitai, aktyvina kepenų, tulžies pūslės, inkstų veiklą ir tokiu būdu spartina šlakų bei toksinų šalinimą. Hormonas gerina figūrą, nuotaiką ir veido spalvą.

Kaip jį skatinti? Aprūpinkite organizmą jodu. Jo yra valgomojoje druskoje su jodu, kai kuriuose mineraliniuose vandenyse ir jūrų žuvyse.

ENDORFINAS - LAIMĖS HORMONAS

Organizmo išskiriami opiatai suteikia mums laimės pojūtį. Endorfinas priverčia blizgėti akis, o gyvenimas atrodo nuostabus. Endorfinas jaudina, sustiprina malonumo ir pasitenkinimo pojūčius.
Kaip jį skatinti? Optimalus metodas - bėgimas ristele maždaug 30 minučių per dieną. Tinka žaisti stalo tenisą ir šokti iki nukritimo. Idealus ir vienas tibetiečių pratimas: išskėskite rankas į šalis, mosikuokite jomis kuo greičiau iš kairės į dešinę, aplink savo liemenį, kol nepasijausite gerai.

ACETILCHOLINAS - SKATINA KONCENTRACIJĄ IR KŪRYBĄ

Šis sudėtingas žodis reiškia medžiagą, kuri veikia raumenų ir organų (širdies ir skrandžio) įtampą, sužadina kūrybines galias ir padeda susikaupti.

Kaip jį skatinti? Gimnastika. Pavyzdžiui, stipriai suspaustas rankas sudėkite prie krūtinės, palaikykite 10 sekundžių. Pratimas tiks ir gražiai laikysenai. Labai tinka ir joga.
O proto galioms stiprinti reikia „smegenų gimnastikos“: spręskite uždavinius, kryžiažodžius, įsivaizduokite pasivaikščiojimą jūros pakrante su visu jos spektru: smėliu, bangomis ir žuvėdrų klyksmu.


SOMATOTROPINAS - AUGIMO IR IDEALIŲ LINIJŲ HORMONAS

Gera figūra priklauso nuo somatotropino kiekio organizme. Jis atsakingas ne tik už vaikų augimą, bet ir už gerai suformuotą kūną.
Aktyvina baltymų apykaitą, taip pat formuoja raumenis ir kartu neleidžia susidaryti riebalų pagalvėms.

Kaip jį skatinti? Somatotropinas susidaro dažniausiai naktį. Todėl miegas - grožio šaltinis. Svarbu miegoti pakankamai ilgai (7-8 val.) ir gerai, nes šis hormonas susidaro gilaus miego fazėje.
Vietoj saldumynų ar sūrių valgių prieš naktį geriau suvalgykite gabalėlį sūrio ar kelis šaukštus rūgpienio. Bet jeigu padauginote vakarienės, rytą galite kompensuoti hormono deficitą intensyviu ėjimu ar važiavimu dviračiu.

Ukmergės naujienos

kamieniniubank.lt