grandparents-1969824 960_720Socialiniame tinkle atlikta apklausa rodo, kad aktyvūs, veiklūs senjorai paneigia visus stereotipus apie senatvę. Pasiteiravus visuomenės, ar jų artimi seneliai gyvena aktyviai ir ar turi kokį nors hobi, paaiškėjo, kad 63 proc. senjorų propaguoja aktyvų gyvenimo būdą ir turi net kelis mėgstamus užsiėmimus nuo kojinių mezgimo, siuvimo, darbo sode, iki vaikščiojimo šiaurietiškomis lazdomis, ar net keliavimo po kalnus.

Apklausomos duomenimis, populiariausių senjorų užsiėmimų penketukas:

1. Darbai sode.
2. Rankdarbiai (mezgimas, siuvimas).
3. Knygų skaitymas.
4. Anūkų priežiūra.
5. Vaikščiojimas šiaurietiškomis lazdomis.

Šiaurietiško vaikščiojimo lazdomis instruktorius Valdemar Chmielevski teigia, kad daugiau nei pusė jo mokinių yra būtent pagyvenę žmonės, kurie renkasi aktyvų gyvenimo būdą.

Anot trenerio, senatvėje aktyvi veikla yra labai svarbi, reikia, kad raumenys judėtų ir senjorai neužsisėdėtų namuose. „Kiekvieną dieną pro savo langą stebiu, kaip 80 metų senukas pėsčiomis apeiną nemažą dalį rajono, kuriame gyvenu. Patikėkite manimi, niekas net nepasakytų, kad jam tiek metų“, - pasakoja vyras.

Pradėkite nuo 30 minučių vaikščiojimo lauke

Dažnai senyvo amžiaus žmonės skundžiasi sąnarių ir širdies ligomis. Apklausą inicijavusio vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad reikėtų kiekvieną dieną bent truputį pasivaikščioti. Dėl to gerėja viso organizmo savijauta ir nuotaika.

Farmacininkei antrina ir šiaurietiško vaikščiojimo lazdomis instruktorius bei priduria, kad būnant gryname ore smegenys gauna daugiau deguonies, vyksta cheminės reakcijos, išsiskiria laimės ir džiaugsmo hormonai.

Pasak specialistų, ypatingai naudinga pasivaikščioti prieš miegą, kad nekankintų nemiga. „Pradžioje pakanka vaikščioti 30-40 minučių, o per minutę derėtų nueiti 60-70 žingsnių. Jei kūnas ir organizmas reikalauja, kiek vėliau pasivaikščiojimus galima ilginti iki valandos ar dviejų“, - rekomenduoja vaistininkė.

Vaikštant patartina stebėti pulsą, nes judant, pulsas žmonėms nuo 50 iki 70 metų, turėtų būti nuo 70 iki 100 dūžių per minutę. Labai svarbu nepersitempti ir po pasivaikščiojimo padaryti keletą tempimo pratimų, kad raumenys atsipalaiduotų. Reikia nepamiršti ir tinkamos aprangos bei avalynės.

Tiems senjorams, kurie skundžiasi itin stipriomis sąnarių problemomis, kino ir teatro aktorė Dalia Michelevičiūtė pataria judėti tik dalinai. „Galima tik truputį pakilnoti rankas ir pečius bei sukti galvą iš lėto. Tokia mankšta taip pat padeda sveikatai. Pradėkite iš lėto ir kiek vėliau, pamatysite, kad jau galite atsikelti nuo lovos ir veikti kur kas daugiau“, - tikina moteris.

Valgyti kuo daugiau šviežių vaisių ir daržovių

Senstant lėtėja medžiagų apykaita, todėl senjorams, anot D. Michelevičiūtės, svarbu tinkamai pasirinkti maisto produktus. „Reikia nevalgyti surogatinių produktų, tokių kaip, bulvių traškučiai, įvairūs saldikliai. Tie skonio stiprikliai taip iškreipia mūsų receptorius, kad mums jų norisi valgyti kuo daugiau“, - sako ji.

„Eurovaistinės“ atstovė teigia, kad pirmiausia reiktų susimažinti maisto porcijas. „Didžioji dalis mitybos turėtų susidėti iš daržovių ir vaisių. Geriau, kad daržovės būtų žalios ir šviežios, o ne raugintos ar marinuotos. Dar vienas patarimas – reikėtų valgyti penkis kartus per dieną, bet nedidelėmis porcijomis“, - rekomenduoja E. Ramaškienė.

  • Naujausi
  • Populiarūs
  • Komentarai

Ukmergės naujienos