sweden-104689 960_720Šaltuoju metų laiku ženkliai sumažėja fizinis aktyvumas. Atlikus dviejų tūkstančių Lietuvos moksleivių išmaniųjų įrenginių užfiksuoto judesio stebėseną, paaiškėjo, kad vidutiniškai moksleiviai nueina du - tris tūkstančius žingsnių per dieną. Specialistai pabrėžia, kad per dieną žmogui būtina nueiti bent 10 tūkstančių žingsnių, idealiu atveju – perpus daugiau. „Eurovaistinės“ farmacininkė Laura Vanagaitė kartu su sveikos gyvensenos ir mitybos profesionalais pataria, ko imtis, kad ir šaltuoju metų laiku vaikas judėtų pakankamai ir jaustųsi gerai.

Norisi judant patirti laimėjimo džiaugsmą

Vaikų ir paauglių sveikatos ugdymo specialistas Artiomas Šabajevas teigia, kad tėvai turėtų įvertinti vaiko nejudrumo priežastis, nes dažnu atveju, jas galima įveikti ir be specialisto pagalbos.

„Iš savo patirties galiu išskirti kelias nejudrumo priežastis. Vaikas gali būti neįpratęs judėti; jis galbūt nepasitiki savimi dėl draugų ar bendraamžių pranašumo; gali nutikti, kad tėvai per daug griežtai reaguoja į vaiko tingumą arba vengimą judėti; dar kita priežastis – vaikui fizinis aktyvumas nesiejamas su malonumu ir judėdamas jis nepatiria laimėjimo džiaugsmo, kurį suteikia, pavyzdžiui, kompiuteriniai žaidimai“, - priežastis vardija Lietuvos antsvorio ir nutukimo prevencijos asociacijos „Lobesity“ vienas įkūrėjų A. Šabajevas.

Pasak jo, norint laiku įvertinti, ar vaikui reikalinga pagalba, būtina stebėti tiek psichologinę, tiek fiziologinę jo būseną. Vaiko uždarumas arba didelė agresija gali išduoti, kad vaiko išgyvenimams nėra skiriamas pakankamas dėmesys.

Neverta laukti, kol vaikas pats pamils fizinę veiklą

Fizinio aktyvumo specialistė Laura Tumynaitė sako, kad vaikų fizinis aktyvumas yra tėvų fizinio aktyvumo atspindys. Pasak jos, nereikėtų laukti, kol vaikas pamils fizinę veiklą, geriau tiesiog patiems tėvams imtis iniciatyvos.

„Įvairių užsiėmimų metu vaikai patiria emocijas. Patirdami jas jie formuoja norą tai pakartoti. Vaikams niekada nebus smagu sportuoti vieniems ar su svetimais žmonėmis. Puikus pavyzdys, kai vaikai mieliau būrelius lanko tada, jei su jais kartu eina ir draugai. Patarimas tėvams – būti vaikų draugais ir kartu užsiimti aktyvia veikla. Visai nesvarbu, ar lauke lyja, ar sninga, ar šviečia saulė, svarbiausia pritaikyti veiklai tinkamą aprangą. Juk bet kokiame mieste yra dar neatrastų vietų, kuriose galima pasivaikščioti, pasimankštinti“, - pataria specialistė.

Be judėjimo, žiemą būtina ir subalansuota mityba

Gydytoja dietologė Rūta Petereit primena pagrindinę žiemą dažnai pamirštamą taisyklę, kuri padeda išlaikyti visavertę vaikų mitybą – sezoninę ir raugintą produkciją.

„Žiemos metu raugintos bei šaldytos daržovės puikiai tinka. Patarčiau domėtis produktų sudėtimi, kiekiais, kuriuos būtina suvartoti per parą. Dažnai mažos pastangos rinktis sveikesnį maistą susijusios su nepasitikėjimu savo jėgomis. Tėvai tiesiog nežino, kaip vaikams pateikti sveikesnį maistą“, - pastebi gydytoja dietologė.

Anot gydytojos, per parą 1-6 metų vaikams reikia suvartoti dvi porcijas daržovių, 15-18 metų paaugliams – iki trijų su puse.

„Viena porcija – tai viena sauja supjaustytų pomidorų, agurkų, kopūstų, burokėlių, arba dvi saujos lapinių daržovių. Vaisių porcijų atitinkamai nuo vienos iki dviejų su puse. Svarbu suprasti, kad visavertei sveikai mitybai užtikrinti svarbus pakankamas kitų – grūdinių, pieno, mėsos ir žuvies – produktų suvartojimas“, - sako R. Petereit.

Neperšalti svarbu, bet perkaisti pavojingiau

„Eurovaistinės“ farmacininkė Laura Vanagaitė teigia, kad bene dažniausiai pasitaikanti tėvų klaida žiemą – pernelyg šilta vaiko apranga.

„Patarčiau nepersistengti. Per didelis rūbų sluoksnis neapsaugo, o priešingai, jis gali pakenkti, nes bėgiodamas ar žaisdama lauke vaikas sukaista, o sušilęs organizmas labai staiga atvėsta, ypatingai tada, kai bėgiodami vaikai sustoja minutei pailsėti“, - aiškina vaistininkė ir pataria labiausiai saugoti kojas, rankas ir galvą.

L. Vanagaitė pabrėžia, kad vos grįžus iš lauko, pirmiausia vaiką reikėtų perrengti sausais drabužiais. „Žinoma, jeigu vaikas yra suprakaitavęs, nuprauskite jį po dušu, bet visų svarbiausia yra kuo greičiau pakeisti jo aprangą, nes drėgni rūbai greitai atšaldo kūną“, - teigia farmacijos specialistė.

  • Naujausi
  • Populiarūs
  • Komentarai

Ukmergės naujienos