Left Bottom vmi

 

Huracan coffee_kavos_pupelesKuo svarbūs kavos pasauliui buvo praėję 2017-ieji ir ko laukti iš šių metų? „Praėjusiais metais savo pozicijas stiprino vadinamosios „specialty“ kavos segmentas. Ji skverbiasi į vis daugiau šalių, miestų, viešbučių, restoranų, kavinių ir namų. Tai pastebima ir Lietuvoje, o kad žmonės dažniau rinkosi išskirtinės kokybės kavą, rodo ir mūsų įmonės praėjusių metų rezultatai, užtikrintai didėjantys tokios kavos pardavimai. Pavyzdžiui, kavos pupų pardavimai didėjo 12 proc., o juodos ir espreso kavos, skaičiuojant puodeliais, mūsų kavinėse išgerta 14 proc. daugiau nei 2016-aisiais “, – sako kavos skrudintojų įmonės „Huracán Coffee“ vadovas Vytautas Kratulis.

Pasaulis atranda išskirtinę kavą

2017-ieji buvo sėkmingi kavai – pažabotos kavamedžius niokotos ligos šalyse, kurios su jomis kovojo, o tarp jų – Brazilijoje ir Kolumbijoje, kurios yra didžiausios pasaulyje kavos augintojos. Antra vertus, kavos augintojams visame pasaulyje sodinant vis daugiau ligoms atsparesnių kavamedžių veislių, jų kavos pupos rečiau pasižymi ypatingu skoniu ir yra rečiau vertingos tiems, kas ieško aukščiausios kavos kokybės ir išraiškingiausių skonių bei aromatų.

Nepaisant to, „specialty“ kava pernai pasaulyje apie save prabilo dar garsiau. Pavyzdžiui, Jungtinės Amerikos Valstijos skaičiuoja, kad viešbučių, restoranų ir kavinių segmente tokios kavos pardavimai priartėjo prie 40 proc. visos juose parduodamos kavos. Tuo tarpu sparčiai auganti „specialty“ žaliavos tiekimo kompanija Norvegijoje atsirado ir auga iš naftos industrijos pinigų. Stiprėja kavos madas Europoje diktuojantys miestai, tokie kaip Hamburgas ir Berlynas. Senų vartojimo tradicijų miestas Paryžius jau turi gana aktyvią specializuotų kavos vietų ir kavos skrudintojų, baristų bendruomenę. Azijoje japonai ir netgi kinai tampa rimtais ypatingos kavos medžiotojais ir aršiais konkurentais išskirtinės kavos aukcionuose. Beje, Japonijoje, šios šalies nacionalinės kavos asociacijos „All Japan Coffee Association“ duomenimis, kavos jau devintus metus iš eilės išgeriama daugiau nei arbatos.

Vertinantys ypatingą kavą Lietuvoje turi ką pasirinkti

Lietuvoje su „specialty“ kava dirbančiai skrudintojų įmonei „Huracán Coffee“ 2017 metai taip pat buvo sėkmingi. Įmonės vadovas Vytautas Kratulis ieškoti ypatingos kavos pernai vyko į keturias strategiškai svarbias valstybes: Kolumbiją, Salvadorą, Boliviją ir Meksiką. „Huracán Coffee“ laikosi praktikos vietoje bendrauti su kavos augintojais, mokėti jiems premijas, atsirinkti tai, kas geriausia, ir varžytis dėl geriausios kavos maišų pasauliniuose aukcionuose. Visa tai davė savo vaisių – į „Huracán Coffee“ pernai atkeliavo kavos maišai net iš 33 skirtingų nedidelių Lotynų Amerikos ir Afrikos kavos ūkių. Šių „specialty“ kavos rūšių skaičius buvo didžiausias per visus 18 įmonės gyvavimo metų.

„Kava, kuria mes prekiaujame, nėra anoniminė – nežinia kur ir kaip užauginta, kaip kad komercinė kava blizgančiose pakuotėse, kai nežinoma jos kilmės vietovė, vadinasi, ir auginimo sąlygos, įskaitant ir naudotas trąšas. Mūsų kavos kilmė yra lengvai atsekama ir nurodoma, mes apie ją žinome viską, neretai ir ją užauginusio ūkininko vaikų vardus. Kad kavos mėgėjai tai vertina, rodo ir išaugę mūsų pardavimų skaičiai“, – sako V. Kratulis.

Lietuvoje daugėja išskirtinės kavos aistruolių

„Huracán Coffee“ pastangos 2017 metais pasiūlyti ypatingos kavos aistruoliams geriausias pasaulio kavas buvo įvertintos pirkėjų – kavos pupų pardavimas įmonės kavinėse-parduotuvėse pernai, palyginti su 2016 metais, išaugo 12 proc., o išgertų puodelių skaičius – 8 proc. Didžiausias buvo juodos ir espreso kavos puodelių pardavimų augimas, iš viso sudaręs 14 proc. „Populiariausias gėrimas mūsų kavinėse 2017-aisiais buvo juoda kava. Ir tai neabejotinai yra kavos kokybės įvertinimas. Po to seka gėrimai su natūraliu lietuviško ūkio pienu – jų pardavimai augo nuosekliai. O labiausiai 2017-aisiasiais išaugo espreso pardavimai – taip paruoštos kavos išgerta net 19 proc. puodelių daugiau, ir dabar tai užtikrintai ketvirtasis populiariausias gėrimas mūsų kavinėse“, – sako „Huracán Coffee“ vadovas Vytautas Kratulis.

Įdomu tai, kad lietuviai pradėjo daugiau pirkti kavos didesnėmis pakuotėmis: mažiausių – 150 g – kavos pupų pakuočių pardavimai pernai liovėsi augę, o didesnių pakuočių – 350 g ir net 1 kg – didėjo. Tai rodo, kad daugėja pirkėjų, kurie įsigyja didesnį kavos kiekį, iš anksto pasitikėdami parduodamos kavos kokybe.

2017-uosius „Huracán Coffee“ gali vadinti ir visapusiškos įvairovės metais. Tai ne tik daugiau nei trys dešimtys ypatingos kavos rūšių, dvi naujos „Huracán Coffee“ kavinės Vilniaus Užupyje ir „Akropolyje“, bet ir nauja į Lietuvą atsivežta kavos virimo įranga.

Na ir paskutinis praėjusių metų akcentas ypatingos kavos pasaulyje – tai vis svaresnę vietą išsikovojantis verdamos kavos („Brew“) baras, kur kava ruošiama ne espreso mašinomis, o kitais pačiais įvairiausiais būdais. „Brew“ baro pardavimai pernai „Huracán Coffee“ kavinėse augo daugiau nei 20 proc., o V. Kratulis šiemet prognozuoja dar didesnę taip paruoštos kavos paklausą, nes žmonės vis dažniau atranda ir pamėgsta kavą, pagamintą skirtingai būdais, ir ima vertinti naujus jos niuansus.

„Huracán Coffee“ vadovas neabejoja, kad 2018-aisiais daugės nebenorinčių atsispirti „specialty“ kavos skoniams, o jos paieškos bus vėl susijusios su naujomis kelionėmis ir atradimais.

Savaitės klausimas



Ar pritariate Vyriausybės atstovų siūlymui nuo kitų metų didinti minimalią mėnesinę algą iki 420 eurų?

Ukmergės naujienos