Aktualijos

Edit

Amount of short articles:

Amount of articles links:

You can order sections with dragging on list bellow:

  • Aktualijos
Išsaugoti
Atšaukti
Reset

Gamta

Gamta stebina: pražydo vyšnia

Image - Gamta stebina:  pražydo vyšnia

Šilutėje vieno Naujakurių kv., Putinų g. gyventojo Jono kieme, vasarai vos peršokus antron pusėn, gamta pradėjo rodyti savo

Antradienis, 6 Rugpjūtis Komentarai (0)

Gulbių skrydis

Paskui gulbes skrendanti anglė stabtelėjo Ventėje

Image - Paskui gulbes skrendanti anglė stabtelėjo Ventėje

Pagaliau ilgai lauktas susitikimas įvyko - ekspedicijos „Gulbių skrydis“ komanda šeštadienį apsilankė Nemuno deltoje, kur susitiko su Lietuvos mokslininkais, gamtosaugininkais ir vietos bendruomenės atstovais.Penktadienį Baltijos aplinkos forumo specialistai ir ornitologas

Ketvirtadienis, 3 Lapkritis Komentarai (0)

Nuomonės ir komentarai

Nepatinkančią pavardę galima nesudėtingai pasikeisti

Image - Nepatinkančią pavardę galima nesudėtingai pasikeisti

  Kai kurie žmonės nugyvena visą gyvenimą turėdami vieną pavardę, tačiau kiti dėl vienokių ar kitokių priežasčių savo asmenvardį pasikeičia. Migracijos teisės ekspertė Edita Prilepskienė įvardija, kokiais atvejais žmonės nusprendžia pavardę

Šeštadienis, 12 Rugpjūtis Komentarai (3)

Oficialūs pranešimai

Bus skelbiami paskutinių valstybinių brandos egzaminų rezultatai

Image - Bus skelbiami paskutinių valstybinių brandos egzaminų rezultatai

Ketvirtadienį bus paskelbti paskutinių valstybinių brandos egzaminų rezultatai. Abiturientai sužinos, kaip jiems sekėsi laikyti matematikos, istorijos ir geografijos

Ketvirtadienis, 11 Liepa Komentarai (0)

Politika

Nauji Savivaldybės politikai apsiprato ir imasi darbo

Image - Nauji Savivaldybės politikai apsiprato ir imasi darbo

  Šilutės savivaldybės taryba surengė jau ketvirtąjį posėdį, vadinasi jau dirba tris mėnesius. Per šį laikotarpį paskirstyti visi valdžios postai ir pareigybės. Šios kadencijos Savivaldybės vadovai nėra tokie išdidūs ir pakvietė

Antradienis, 30 Liepa Komentarai (0)

Problema

Ieškoma lėšų sutvarkyti užterštas teritorijas, opozicija mano, kad slepiami įkalčiai

Image - Ieškoma lėšų sutvarkyti užterštas teritorijas,  opozicija mano, kad slepiami įkalčiai

Tikimasi, kad artimu metu Šilutės rajono savivaldybė gaus solidžias sumas dviejų apleistų Šilutės miesto vietų sutvarkymui: apie milijoną eurų tikimasi gauti skandalingai pagarsėjusios buvusių „Šanchajaus“ garažų teritorijos sutvarkymui, dar apie

Sekmadienis, 11 Rugpjūtis Komentarai (0)

Savivaldybėje

Šilutės medikų bendruomenė atsisveikino su ligoninės vyr. gydytoju

Image - Šilutės medikų bendruomenė atsisveikino su ligoninės vyr. gydytoju

  Antradienį jausminga diena buvo Šilutės ligoninės bendruomenei – į tradicinį gydytojų pasitarimą atvyko vyr. gydytojas Darius Steponkus, kuris, kaip žinia, jau nuo rugpjūčio vadovauja Respublikinei Klaipėdos

Trečiadienis, 14 Rugpjūtis Komentarai (0)

Seniūnijose

Saugiškių bendruomenei – ypatinga šventė

Image - Saugiškių bendruomenei – ypatinga šventė

Bendruomenei „Saugų artuma“ praėjęs savaitgalis buvo išties džiugus. Tądien Mažosios Lietuvos g. 9, buvusiose darželio II aukšto patalpose, įvyko bendruomenės namų atidarymo šventė. Bendruomenės pirmininkas Vytautas Laurinavičius pasidžiaugė, kad nuo

Sekmadienis, 4 Rugpjūtis Komentarai (0)

laivasŠilutės rajono gyventojai skundžiasi, kad Nemuno deltoje upes raižo motorinių vandens transporto priemonių prisipirkę turtuoliai. „Jie laksto nekontroliuojami. Kelia bangas, plauna krantus, trikdo gamtos ramybę ir kenkia aplinkai. Juk šalia yra plaukiančių baidarėmis, valtimis ar mažesniais laiveliais, kuriuos greitaeigiai kateriai bloškia į krantą, sukelia pavojų būti apverstiems“, – portalui lrytas.lt pranešė Šilutės rajono gyventojas Laimonas.

Anot jo, tarnyba, kontroliuojanti „upių gaidelių“ elgesį – yra, tačiau nefunkcionuoja. „Tai pajuokos verta kontrolė. Nei radarų, nei prevencijos. Kateriai skraido kaip išprotėję, neretai jais plaukioja neblaivūs asmenys ir jaučiasi nebaudžiami“, – tikino vietos gyventojas.

Tai, jog motorinėmis vandens transporto priemonėmis žmonės čia laksto itin greitai, liudija ir užfiksuoti vaizdai. Portalo lrytas.lt žurnalistai mėgino vytis Šyšos upe lekiantį katerį skraidykle. Nors skraidyklės maksimalus greitis siekia iki 65 km/val., kateris upe lėkė dar greičiau, – jį vos pavyko pavyti. Tad greitis buvo pavojingas – ypač, kai tam tikrose upių atkarpose maksimalus leistinas greitis apribotas iki 5 km/val.

„Tokie vandens kelių gaideliai fiksuojami visame Pamario krašte – Mingėje skundžiasi laivavedžiai, nes kateriais laksto taip, kad jachtos švartavimosi vietose apsidaužo“, – tikino Šilutės rajono gyventojas Laimonas.

Pastatytų greičio ribojimo ženklus

Vidaus vandens kelių direkcijos Kelių ir hidrotechnikos statinių priežiūros skyriaus viršininkas Aurelijus Rimas pripažino, kad greitis vandens keliuose daug kur nereguliuojamas, o saugus greitis – laivavedžio sąžinės reikalas. „Laivai turi plaukioti saugiai, vadovaujantis „protingo plaukiojimo“ principu”, – sakė A. Rimas. Anot jo, jei atsirastų poreikis statyti greičio ribojimo ženklus, jie atsirastų, tačiau tam reikalinga vietos gyventojų iniciatyva.

„Atsižvelgę į bendruomenės prašymą, esame pastatę ženklą Minijos upėje. Čia 3 km atkarpoje maksimalus leistinas vandens transporto priemonių greitis yra 5 km/val. Toks pat ženklas yra ir Drevernos upėje. Atmatoje yra ženklas, kuris draudžia kelti bangas“, – nurodė pašnekovas.

A. Rimas teigė, kad pavojingai vandenyje manevruojantys katerių savininkai iš tiesų kelia problemų. „Panašių atvejų, kai nesaugiu greičiu plaukiojantys katerių laivavedžiai sukelia pavojų yra buvę Mingėje. Ten iš tiesų lakstydavo, keldavo bangas ir net brangius laivus apgadindavo“, – teigė A. Rimas.

Ir nors vietos gyventojai skundžiasi chuliganišku plaukiotojų elgesiu, pastaraisiais metais Vidaus vandens kelių direkcija papildomų prašymų apriboti greitį Nemuno deltoje nėra gavusi. „Jei gautume, galėtume tai suderinti ir pastatyti tuos ženklus“, – tikino Vidaus vandens kelių direkcijos kelių ir hidrotechnikos statinių priežiūros skyriaus viršininkas Aurelijus Rimas.

Žaloja Nemuno deltos gamtą

Pasak Nemuno deltos regioninio parko vyr. specialistės Jovitos Stanionienės, žala gamtai, kurią daro siautėjantys vandens transporto priemonių naudotojai – pastebima. Ypač – paukščiams.

„Paukščiai, kurie peri pakrantėse – gulbės, antys, žąsys – nuo pralekiančių motorinių vandens transporto priemonių išsigąsta. Paukščiai pakyla, nuskrenda, bet nežinia ar grįžta pas savo jauniklius. Tad žala iš tiesų pastebima. Ir jei transporto priemonių greitis būtų ribojamas, nuo to gamtai būtų tik geriau“ – teigė gamtininkė J. Stanionienė.

Anot jos, Nemuno deltos regioninio parko taisyklėse lankytojams nurodyta, kokiu greičiu galima plaukti motorinėmis vandens transporto priemonėmis. Tačiau atidžiau jas peržvelgus paaiškėja, kad nurodytas greitis gali būti interpretuojamas įvairiai. „Nemuno priešakinės deltos gamtinio rezervato teritorijoje savaeigėmis (motorinėmis) plaukiojimo priemonėmis leidžiama įplaukti į Nemuno deltos šakas arba išplaukti iš jų į Kuršių marias viso navigacijos sezono metu galima tik mažiausiuoju savaeigės plaukiojimo priemonės greičiu“, – nurodyta taisyklėse lankytojams.

J. Stanionienė pridūrė, kad jei būtų vykdoma atitinkama vandens transporto valdytojų priežiūra, o nusižengusiems skiriamos bausmės, netrukus sumažėtų ir pavojingų vandens eismo dalyvių.

Neigiamas poveikis ne tik paukščiams

Nemuno deltos regioninio parko ekologas Robertas Kubilius teigė, Kuršių marių biosferos poligone žalą bei neigiamą poveikį migruojantiems ir perintiems paukščiams daro ne tik motorinės transporto priemonės, bet ir kaituotojai, burlentininkai, kurių pastaruoju metu itin padaugėjo.

„Tiems asmenims nesvarbu, kad iš perinčio paukščio lizdo lieka tik prisiminimas. Jie plaukioja seklumose ir tarsi peiliu skrodžia visą augaliją. Todėl masinį lakstymą saugomose teritorijose stabdytų ne įspėjimai, o konkrečios baudos. Tačiau šiai dienai to nėra“, – komentavo ekologas, primindamas, kad saugomose teritorijose motorinių vandens transporto priemonių greitis yra apribotas Aplinkos ministro įsakymais, o kai kuriose vietose – net uždraustas.

Anot jo, žala daroma ne tik paukščiams, bet ir žuvims. „Žinoma, yra tam tikras reguliavimas – laiko apribojimas, kad žuvys į savo nerštavietes netrukdomai praplauktų, kad paukščiai praradę jėgas susikauptų prieš migraciją ir pan.“, – tikino R. Kubilius. Ekologo teigimu, priešingai, nei Nemuno deltos regioniniame parke, Šyšos, Minijos, Atmatos upių atkarpose plaukiojančius asmenis kontroliuoja tik Vandens kelių direkcija, tad aplinkosaugininkai čia nesikiša.

„Tai yra Lietuvos vidaus vandens keliai. Taip, kaip autostrados automobiliams. Juose taip pat nukenčia gyvūnija – nudaužiami ir briedžiai, ir stirnos, ir kiti gyvūnai“, – sakė ekologas. Tačiau pastebėjus gamtos niokotojus ekologas R. Kubilius rekomenduoja visuomet pranešti policijai trumpuoju numeriu 112.

Tačiau pastebėjus gamtos niokotojus ekologas R. Kubilius rekomenduoja visuomet pranešti policijai trumpuoju numeriu 112.

Bėda – nekontroliuojamas greitis

Portalui lrytas.lt į klausimus apie eismo kontrolę Nemuno deltos vandenyse atsakė Lietuvos saugaus transporto administracijos atstovas Irmantas Kuzas.

– Kokiomis priemonėmis kontroliuojama laivyba Nemuno deltoje?

– Reidai organizuojami tiek ant vandens, tiek prie vandens. Vyksta neviešas patruliavimas ir stebėjimas.

– Kodėl ne visose vandens kelių atkarpose yra nurodytas leistinas maksimalus greitis?

– Pagal VVTK, vidaus vandenų kelių valdytojui pavesta žymėti kelią nurodomaisiais ir įspėjamaisiais ženklais. Greitis iš esmės nėra ribojamas. Leistiną greitį nustato kelio valdytojas. Lietuvos transporto saugos administracija tik gali teikti rekomendacijas.

– Kiek inspektorių užtikrina saugų eismą vandens keliuose? Šiuo atveju – Nemuno deltoje?

– Lietuvos transporto saugos administracijai pavesta kontroliuoti saugią laivybą. Saugios laivybos inspektorių turime 4, tačiau įtraukiame ir apmokytus kelių inspektorius, taigi saugios laivybos kontrolę užtikrinti gali 10 inspektorių.

– Kokios bausmės skiriamos tiems, kurie sukelia pavojų aplinkiniams?

– LR ANK nenumato konkrečios administracinės atsakomybės už greičio viršijimą. Yra bendra LR ANK 406 str. 6 d. „Vidaus vandenų laivybos taisyklėse nustatytų kitų saugumo reikalavimų pažeidimas“, atsakomybė laivavedžiui nuo 90 iki 140 eur. Kita problema – greitis nekontroliuojamas.

– Kaip kontroliuojamas vandens transporto priemonių valdytojų (kapitonų) blaivumas? Kokia bausmė gresia neblaiviam laivavedžiui?

– Reidų metu laivavedžiai tikrinami alkotesteriu. Atsakomybė pagal LR ANK 406 str. 5 d. nuo 350 iki 860 eur.

Lrytas.lt

  • Naujausi
  • Populiarūs
  • Komentarai

Ukmergės naujienos

kamieniniubank.lt