Teisėtvarka

Edit

Amount of short articles:

Amount of articles links:

You can order sections with dragging on list bellow:

  • Teisėtvarka
Išsaugoti
Atšaukti
Reset

Informacija

Policija skelbia, kada bus vykdomi didžiausi vasaros reidai

Image - Policija skelbia, kada bus vykdomi didžiausi vasaros reidai

Siekdami gerinti eismo saugumą ir mažinti avaringumą šalies keliuose, organizuoti efektyvią teisės pažeidimų prevenciją, Lietuvos kelių policijos tarnyba ir apskričių vyriausieji policijos komisariatai šią vasarą visoje šalyje organizuoja ir vykdo

Ketvirtadienis, 18 Liepa Komentarai (0)

Sukčiai prisistato ir FNTT tyrėjais

Image - Sukčiai prisistato ir FNTT tyrėjais

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) ragina gyventojus būti budrius ir jokiomis aplinkybėmis neatskleisti savo ar įmonės banko sąskaitos duomenų, kitos svarbios asmeninės informacijos

Antradienis, 16 Liepa Komentarai (0)

Įvykiai

Šilutės rajone – tragiška avarija: atvykę medikai konstatavo vyro mirtį

Image - Šilutės rajone – tragiška avarija: atvykę medikai konstatavo vyro mirtį

  Sekmadienį Šilutės rajone automobiliui nuskriejus nuo kelio žuvo žmogus. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos tarnybų telefonu 112 buvo gautas pranešimas apie Versmininkų kaimo Šilutės gatvėje įvykusį eismo

Pirmadienis, 12 Rugpjūtis Komentarai (0)

Šilutėje naktį išprievartauta 25 metų mergina

Image - Šilutėje naktį išprievartauta 25 metų mergina

  Dar vienas žaginimo aktas Lietuvoje. 29-erių vyras Šilutėje išprievartavo 25-erių merginą. Įtariamasis grasino su ja susidoroti, laikė ją rankomis. Pradėtas ikiteisminis

Ketvirtadienis, 25 Liepa Komentarai (1)

Keliuose ir gatvėse

Lietuvoje daugėja vairuojančių žmonių: tik trečdalis gyventojų išsiverčia be automobilio

Image - Lietuvoje daugėja vairuojančių žmonių: tik trečdalis gyventojų išsiverčia be automobilio

  Tyrimai rodo, kad vis mažiau Lietuvos žmonių kasdien išsiverčia be automobilio, nevairuojančių mūsų šalies gyventojų per trejus metus gerokai sumažėjo. Naujausiais duomenimis, mūsų šalyje prie automobilio vairo nesėda 28 proc.

Pirmadienis, 5 Rugpjūtis Komentarai (0)

Prevencinės priemonės metu - baudos neatsakingiems vairuotojams

Image - Prevencinės priemonės metu - baudos neatsakingiems  vairuotojams

  Vasarai įsibėgėjus vis dar atsiranda vairuotojų, kuriems negalioja Kelių eismo taisyklės (KET), jie vairuoja pagal taisyklę „Mano mašina - mano taisyklės“. Siekdami mažinti KET pažeidimus, Tauragės AVPK Šilutės r. policijos komisariato

Trečiadienis, 24 Liepa Komentarai (0)

Nelaimės ir konfliktai

Surastas, įtariama, kurėno kapitono kūnas

Image - Surastas, įtariama, kurėno kapitono kūnas

Šeštadienio vakarą, tęsiant šią savaitę nuskendusio kurėno kapitono Romaldo Adomavičiaus paieškas, pasieniečiai pranešė, kad greičiausiai rastas jo

Šeštadienis, 6 Liepa Komentarai (0)

Ugniagesių pajėgos Kuršių mariose: galimai pastebėtas nuskendusio kurėno kapitonas

Image - Ugniagesių pajėgos Kuršių mariose: galimai pastebėtas nuskendusio kurėno kapitonas

  Ketvirtadienį Kuršių mariose iš oro buvo pastebėtas objektas, kuris panašus į žmogaus kūną. Ugniagesiai šiuo metu vykdo paiešką, įtariama, kad tai nuskendusio kurėno

Ketvirtadienis, 4 Liepa Komentarai (0)

roundabout-traffic-384616 960_720Tyčia sukelti eismo įvykiai siekiant pasipelnyti - neretas sukčiavimo būdas užsienyje, ne naujiena ir Lietuvoje. Inscenizuoti eismo įvykiai sukeliami tiek iš anksto sutarus abiem vairuotojams, tiek vienam jų siekiant „prigauti” nieko nenutuokiančius eismo dalyvius. Pastarosios situacijos bene dažniausios didelėse žiedinėse sankryžose, kur sukčių taikiniu tapę vairuotojai tampa avarijos kaltininkais.

Tyčia sukeltų eismo įvykių kasmet pastebi ir policija, ir draudikai. Tyčia sukeldami avarijas, vairuotojai siekia apgadinti ar sudaužyti automobilius, kurių realizuoti antrinėje rinkoje neapsimoka, ir taip gauti draudimo išmoką.

„Tokie asmenys siekia sukelti eismo įvykius, kuriuose kita pusė liktų kalta. Ypač dažni tokie atvejai žiedinėse sankryžose. Taip tikimasi gauti išmoką iš į tokius spąstus patekusio vairuotojo draudimo bendrovės. Taip pat neretai dėl eismo įvykio nekaltus vairuotojus bandoma įtikinti, kad jie kalti, ir siūloma „susitarti” sumokant sukčiui pinigų”, - pasakoja Raimondas Bieliauskas, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas.

Sukčių sąskaitose - po 20 įvykių

Didelės, kelių eismo juostų žiedinės sankryžos miestuose yra populiariausia tokių inscenizacijų vieta. R.Bieliauskas pasakoja, kad šiose sankryžose nedorų kėslų turintys vairuotojai tyčia padidina greitį ir atsitrenkia į iš sankryžos išvažiuoti norinčio automobilio šoną. Taip pat pasitaiko, kai eismo įvykį sukelti norintis asmuo kitam vairuotojui leidžia suprasti duodantis kelią, bet staiga padidina greitį ir inicijuoja avariją.

„Paskutinį tokį atvejį užfiksavome Vilniuje, žiedinėje sankryžoje. Naudotas minėtas scenarijus, kai pasistengiama atsitrenkti į iš sankryžos išvažiuojantį automobilį. Tačiau ši sankryža visą parą filmuojama, o vaizdo įrašai padėjo atkurti eismo įvykio eigą ir išaiškinti tikrąjį kaltininką”, - pasakoja R.Bieliauskas.   Anot draudimo eksperto, duomenų analizė dažnai parodo, kad tyčia eismo įvykius panašiose situacijose sukelti siekia tie patys asmenys. Patikrinus duomenų bazes, paaiškėja, kad tas pats automobilis ar asmuo žiedinėse sankryžose per metus yra patyręs nuo 5 iki 20 eismo įvykių, kuriuose buvo pripažintas nukentėjusiuoju. Tai yra pirmasis ženklas, kad reikia platesnio tyrimo.

Mažėja puolančių po ratais

Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Egidijus Tučis pabrėžia, kad dažniausiai nustatomi ir nubaudžiami vadinamieji „etatiniai” avarijų sukėlėjai.

„Kai abu vairuotojai susitaria dėl inscenizuojamos avarijos, kartu užpildo deklaracijas ir kreipiasi į draudikus, dažniausiai jau nieko negalime padėti. Taip pat pasitaiko atvejų, kai sukčius įtikina realiai nukentėjusią pusę sutikti su nesama savo kalte ir vairuotojai išsiskirsto neiškvietę policijos. Tuomet jau tik draudikai gali atlikti vidinius tyrimus, o radę pagrindą įtarti sukčiavimą - kreiptis į teisėsaugą”, - sako E.Tučis.

Vis dėlto kai kurių sukčiavimo būdų keliuose ir gatvėse pasitaiko vis rečiau. Pavyzdžiui, anksčiau nereti atvejai, kai pėstieji specialiai kliudo lėtai manevruojantį automobilį ir apsimeta susižaloję, dabar beveik nebefiksuojami. Daugelis vairuotojų jau išmoko atpažinti įžūlų sukčiavimą, tokiose situacijose nesutrikti ir iškviesti policiją. Dėl to sukčiams retai bepavyksta išpešti naudos iš tokių apsimetinėjimų. Be to, policijai pavyko ne vieną tokį asmenį nubausti. Pastebėjome, kad pastaraisiais metais itin įžūlių eismo įvykių inscenizacijų tikrai sumažėjo.

Kilus įtarimų - kviesti policiją

R.Bieliauskas pabrėžia, kad tais atvejais, kai vienas ar keli vairuotojai eismo įvykį sukėlė tyčia ar žalą padidinti siekė dirbtinai, išmokos ne tik nemokamos, bet apie tai pranešama policijai, kuri gali pradėti tyrimą. Jei įtariate, kad galėjote tapti tyčinių avarijų sukėlėjų aukomis, draudikų atstovas pataria nepasiduoti įtikinėjimams susitarti gražiuoju ar prisiimti kaltę, ir kviesti policiją.

Jei eismo įvykio kaltininko iš karto nustatyti nepavyksta arba su kalte vis tiek nesutinkama, pasak R.Bieliausko, eismo įvykio deklaracijoje reikėtų pasirašyti tik dėl eismo įvykio aplinkybių, bet ne kaltės fakto. Tokiais atvejais įvykio vietoje naudinga surinkti ir kuo daugiau įrodymų - iš įvairių perspektyvų nufotografuoti transporto priemonių padėtį, patirtą žalą, užsirašyti avarijos liudininkų kontaktus, apsižiūrėti, ar įvykio negalėjo užfiksuoti vaizdo stebėjimo kameros.

  • Naujausi
  • Populiarūs
  • Komentarai

Ukmergės naujienos

kamieniniubank.lt