Teisėtvarka

Edit

Amount of short articles:

Amount of articles links:

You can order sections with dragging on list bellow:

  • Teisėtvarka
Išsaugoti
Atšaukti
Reset

Informacija

Pareigūnai prašo visuomenės pagalbos ieškant be žinios dingusio Mariaus Mockaus

Image - Pareigūnai prašo visuomenės pagalbos ieškant be žinios dingusio Mariaus Mockaus

  Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai ieško dingusio be žinios Mariaus Mockaus, gim. 1984 m., gyv. Šilutės r., Žemaičių Naumiesčio sen., Sugintų

Pirmadienis, 11 Lapkritis Komentarai (0)

Pareigūnai prašo visuomenės pagalbos ieškant be žinios dingusio Gedimino Montvydo

Image - Pareigūnai prašo visuomenės pagalbos ieškant be žinios dingusio Gedimino Montvydo

  Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai ieško dingusio be žinios 48 m. Gedimino Montvydo, gyvenančio Saugų seniūnijos Kukorų

Penktadienis, 8 Lapkritis Komentarai (0)

Įvykiai

Šilutiškio BMW rastas neteisėtai laikomas revolveris su šoviniais

Image - Šilutiškio BMW rastas neteisėtai laikomas revolveris su šoviniais

  Šilutės policija tiria incidentą, kuomet vyro automobilyje BMW buvo aptiktas neteisėtai laikomas revolveris su

Šeštadienis, 9 Lapkritis Komentarai (0)

Lėbartų kapinių pamiškėje rastas Lankupiuose pavogtas mikroautobusas

Image - Lėbartų kapinių pamiškėje rastas Lankupiuose pavogtas mikroautobusas

  Trečiadienio rytą, važiuodami į darbą iš Ketvergių, žmonės stebėjosi netoli Lėbartų kapinių pamiškėje pamatę daug policijos automobilių. Iš vieno jų lipo kinologas su tarnybiniu šunimi. Buvo aišku, kad atsitiko kažkas

Trečiadienis, 6 Lapkritis Komentarai (0)

Keliuose ir gatvėse

Šilutės aplinkkelyje susidūrė du automobiliai: abu vairuotojai ligoninėje

Image - Šilutės aplinkkelyje susidūrė du automobiliai: abu vairuotojai ligoninėje

  Sekmadienį skaudi avarija įvyko Šilutės Ramučių sankryžoje, netoli degalinės. Iš šalutinio kelio išvažiavęs 79 metų vairuotojas taranavo dideliu greičiu atlėkusį „Ford

Sekmadienis, 10 Lapkritis Komentarai (0)

Šilutės Vėlinių statistika: už vairo girti ir beteisiai

Image - Šilutės Vėlinių statistika: už vairo girti ir beteisiai

Lietuvos kelių policijos tarnybos pirminiais duomenimis, per ilgąjį Vėlinių savaitgalį, spalio 31– lapkričio 3 d., policija užregistravo 284 eismo įvykius, įvykusius mūsų šalies keliuose. Žmonės nukentėjo 33 eismo įvykių metu,

Antradienis, 5 Lapkritis Komentarai (0)

Nelaimės ir konfliktai

Užsidegė sodo namas: įsiplieskus ugniai sprogo langai

Image - Užsidegė sodo namas: įsiplieskus ugniai sprogo langai

  Pirmadienio vidurdienį gaisras kilo Šilutės sodų bendrijoje „Draugystė“. Pilnus dūmų namus pastebėjo į juos sugrįžę šeimininkai. Pravėrus pastato duris, ugnis buvo pamaitinta deguonimi, todėl netrukus sprogo pirmo aukšto langai ir

Pirmadienis, 21 Spalis Komentarai (0)

Drama Šilutės rajone: ugniagesiams teko spjauti į degančius namus – reikėjo skubiai gaivinti savižud

Image - Drama Šilutės rajone: ugniagesiams teko spjauti į degančius namus – reikėjo skubiai gaivinti savižud

  Bendrasis pagalbos centras (BPC) sekmadienį pranešė apie gaisrą Saugų seniūnijoje, kur, kaip paaiškėjo, įvyko tikra

Pirmadienis, 7 Spalis Komentarai (0)

roundabout-traffic-384616 960_720Tyčia sukelti eismo įvykiai siekiant pasipelnyti - neretas sukčiavimo būdas užsienyje, ne naujiena ir Lietuvoje. Inscenizuoti eismo įvykiai sukeliami tiek iš anksto sutarus abiem vairuotojams, tiek vienam jų siekiant „prigauti” nieko nenutuokiančius eismo dalyvius. Pastarosios situacijos bene dažniausios didelėse žiedinėse sankryžose, kur sukčių taikiniu tapę vairuotojai tampa avarijos kaltininkais.

Tyčia sukeltų eismo įvykių kasmet pastebi ir policija, ir draudikai. Tyčia sukeldami avarijas, vairuotojai siekia apgadinti ar sudaužyti automobilius, kurių realizuoti antrinėje rinkoje neapsimoka, ir taip gauti draudimo išmoką.

„Tokie asmenys siekia sukelti eismo įvykius, kuriuose kita pusė liktų kalta. Ypač dažni tokie atvejai žiedinėse sankryžose. Taip tikimasi gauti išmoką iš į tokius spąstus patekusio vairuotojo draudimo bendrovės. Taip pat neretai dėl eismo įvykio nekaltus vairuotojus bandoma įtikinti, kad jie kalti, ir siūloma „susitarti” sumokant sukčiui pinigų”, - pasakoja Raimondas Bieliauskas, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas.

Sukčių sąskaitose - po 20 įvykių

Didelės, kelių eismo juostų žiedinės sankryžos miestuose yra populiariausia tokių inscenizacijų vieta. R.Bieliauskas pasakoja, kad šiose sankryžose nedorų kėslų turintys vairuotojai tyčia padidina greitį ir atsitrenkia į iš sankryžos išvažiuoti norinčio automobilio šoną. Taip pat pasitaiko, kai eismo įvykį sukelti norintis asmuo kitam vairuotojui leidžia suprasti duodantis kelią, bet staiga padidina greitį ir inicijuoja avariją.

„Paskutinį tokį atvejį užfiksavome Vilniuje, žiedinėje sankryžoje. Naudotas minėtas scenarijus, kai pasistengiama atsitrenkti į iš sankryžos išvažiuojantį automobilį. Tačiau ši sankryža visą parą filmuojama, o vaizdo įrašai padėjo atkurti eismo įvykio eigą ir išaiškinti tikrąjį kaltininką”, - pasakoja R.Bieliauskas.   Anot draudimo eksperto, duomenų analizė dažnai parodo, kad tyčia eismo įvykius panašiose situacijose sukelti siekia tie patys asmenys. Patikrinus duomenų bazes, paaiškėja, kad tas pats automobilis ar asmuo žiedinėse sankryžose per metus yra patyręs nuo 5 iki 20 eismo įvykių, kuriuose buvo pripažintas nukentėjusiuoju. Tai yra pirmasis ženklas, kad reikia platesnio tyrimo.

Mažėja puolančių po ratais

Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Egidijus Tučis pabrėžia, kad dažniausiai nustatomi ir nubaudžiami vadinamieji „etatiniai” avarijų sukėlėjai.

„Kai abu vairuotojai susitaria dėl inscenizuojamos avarijos, kartu užpildo deklaracijas ir kreipiasi į draudikus, dažniausiai jau nieko negalime padėti. Taip pat pasitaiko atvejų, kai sukčius įtikina realiai nukentėjusią pusę sutikti su nesama savo kalte ir vairuotojai išsiskirsto neiškvietę policijos. Tuomet jau tik draudikai gali atlikti vidinius tyrimus, o radę pagrindą įtarti sukčiavimą - kreiptis į teisėsaugą”, - sako E.Tučis.

Vis dėlto kai kurių sukčiavimo būdų keliuose ir gatvėse pasitaiko vis rečiau. Pavyzdžiui, anksčiau nereti atvejai, kai pėstieji specialiai kliudo lėtai manevruojantį automobilį ir apsimeta susižaloję, dabar beveik nebefiksuojami. Daugelis vairuotojų jau išmoko atpažinti įžūlų sukčiavimą, tokiose situacijose nesutrikti ir iškviesti policiją. Dėl to sukčiams retai bepavyksta išpešti naudos iš tokių apsimetinėjimų. Be to, policijai pavyko ne vieną tokį asmenį nubausti. Pastebėjome, kad pastaraisiais metais itin įžūlių eismo įvykių inscenizacijų tikrai sumažėjo.

Kilus įtarimų - kviesti policiją

R.Bieliauskas pabrėžia, kad tais atvejais, kai vienas ar keli vairuotojai eismo įvykį sukėlė tyčia ar žalą padidinti siekė dirbtinai, išmokos ne tik nemokamos, bet apie tai pranešama policijai, kuri gali pradėti tyrimą. Jei įtariate, kad galėjote tapti tyčinių avarijų sukėlėjų aukomis, draudikų atstovas pataria nepasiduoti įtikinėjimams susitarti gražiuoju ar prisiimti kaltę, ir kviesti policiją.

Jei eismo įvykio kaltininko iš karto nustatyti nepavyksta arba su kalte vis tiek nesutinkama, pasak R.Bieliausko, eismo įvykio deklaracijoje reikėtų pasirašyti tik dėl eismo įvykio aplinkybių, bet ne kaltės fakto. Tokiais atvejais įvykio vietoje naudinga surinkti ir kuo daugiau įrodymų - iš įvairių perspektyvų nufotografuoti transporto priemonių padėtį, patirtą žalą, užsirašyti avarijos liudininkų kontaktus, apsižiūrėti, ar įvykio negalėjo užfiksuoti vaizdo stebėjimo kameros.

  • Naujausi
  • Populiarūs
  • Komentarai

Ukmergės naujienos

kamieniniubank.lt