Diskusija vaikamsKovo 25–31 dienomis visoje Europoje vyko kasmetinė akcija „Skaitmeninė savaitė“ (angl. „ALL DIGITAL Week“), skatinanti naudotis informacinėmis ryšio technologijomis ir ugdyti skaitmeninį raštingumą.

Kovo 29 dieną Švėkšnos bibliotekoje vyko žaidimas-diskusija „Reklamos kritikas“. Žaisti ir diskutuoti atėjo Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos ketvirtokai. Prasidedant kūrybiniam žaidimui bibliotekininkės papasakojo apie jo tikslą ir pateikė dalyviams pavyzdžių, kokius klausimus galima kelti pamačius reklamą. Dalyviai paskatinti nebijoti ir klausti apie viską, kas jiems nauja, įdomu ir nesuprantama, todėl nuolat kilo klausimų, ką matomi dalykai reiškia. Vaikams pasiūlyta reklamą išnagrinėti kartu, kad žaidimo esmė būtų aiškesnė. Jiems buvo pateikta informacija, kaip galima būtų analizuoti reklamos šūkius, vėliau mokiniai pateikė savo nuomonę. Gavę plakatus su reklaminiais šūkiais ir pasitarę jie dėstė savo argumentus, kodėl, jų manymu, reklama galima pasitikėti arba nepasitikėti. Šie plakatai su reklaminiais šūkiais po vieną buvo rodomi projektoriaus ekrane ir aptariami bendrai. Aptarimo tikslas – užduodant kuo daugiau klausimų diskutuoti apie reklamą – ar ji klaidina vartotoją, ar neklaidina. Nebūtina prieiti galutinio sprendimo, svarbiausia – paskatinti dalyvius kritiškai žvelgti į reklamą ir mąstyti. Galima kelti klausimus: Kas taip nusprendė? Ar buvo atliktas tyrimas? Kas atliko tyrimą? Kiek prekių yra parduodama su šūkyje minima akcija?

Pasibaigus žaidimui vaikai suprato, kad tokie reklaminiai šūkiai – tiesiog paprasta manipuliacija vartotojais – nuo pačių jauniausių, kuriems sakoma, kad žaislas yra šauniausias, iki vyriausių, kuriems žadamas išskirtinis produkto efektyvumas.



Ukmergės naujienos

kamieniniubank.lt