mityba copyŠilutės rajono savivaldybės Visuomenės sveikatos biuras spalio, lapkričio ir gruodžio mėnesiais organizavo „Sveikos mitybos įgūdžių formavimo“ paskaitas Šilutės ir Pagėgių savivaldybių mokyklose. Lektorė Danguolė Gasparavičienė bendravo su įvairaus amžiaus mokiniais, tėveliais, įstaigų darbuotojais, diskutavo apie ikimokyklinio amžiaus vaikų mitybai keliamus reikalavimus. Su gimnazistais aptarta, kas trukdo sveikai maitintis, kaip maistą paversti draugu, o ne priešu.

Lektorė moksleiviams pateikė daug naudingos informacijos apie maisto kokybę, valgymo įpročių gerinimą, apie maisto gaminimo pagrindinius reikalavimus, valgymo kultūrą ir valgymo įpročių gerinimą ne tik mokymo įstaigoje, bet ir namuose. Su klausytojais ji pasidalino žiniomis apie mitybos įtaką mūsų sveikatai, paaiškino į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis maisto produktus, kad jie būtų palankūs sveikatai. Mokiniams pateikta informacija apie sveiką mitybą, remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijomis.

Taip pat lektorė skatino rinktis sveikatai palankius maisto produktus ir patiekalus ir apgalvoti jų gamybos būdą, kad būtų išsaugota kuo daugiau maistinių medžiagų. Ji ragino rinktis produktus, pažymėtus „Rakto skylutės“ simboliu, tai yra tokius, kuriuose mažiau riebalų, cukraus, druskos ir daugiau skaidulinių medžiagų. Mokiniai sužinojo, kaip reikia apskaičiuoti druskos kiekį, kaip teisingai suprasti ant pakuotės esančią informaciją. Ant pakuotės nurodyti skaičiai dažnai mums ypač susuka galvą, nes galvojama, kad šalia angliavandenių pažymėtas cukrų kiekis ir yra į produktą pridėtas baltasis cukrus. Tačiau taip nėra, iš tiesų produktuose esantį cukrų sudaropiene esanti laktozė – natūralus pieno cukrus, vaisiuose esanti gliukozė ir fruktozė, pridėtas cukrus – sacharozė.

Paskaitų metu kalbėta ir apie akrilamido poveikį žmogaus sveikatai, bei transriebalų poveikį sveikatai. Lektorė paneigė daug mitų, susijusių su mityba, ir priminė, kad 100 g sveikatai palankaus produkto turėtų turėti: riebalų < 3 g, sočiųjų riebalų < 1,5 g, cukrų < 5 g ir druskos < 0,3 g.
Paskaitų pabaigoje aktyviems mokiniams įteikti Pusryčių kalendoriai ir lipdukai. D. Gasparavičienė priminė, kad maistas negali būti naudojamas kaip nusiraminimo ar paskatinimo priemonė. Reikia nepamiršti kad, valgymo įpročius vaikai atsineša iš šeimos, tad svarbus tėvų ir artimiausių žmonių pavyzdys, kurie vaikams visa tai perduoda. Pasak lektorės, vaikai valgo tai, ką valgome mes, ir gyvena jie taip, kaip gyvename mes.

Daugiau šio autoriaus straipsnių...

Ar ruošiatės koronaviruso protrūkiui Lietuvoje: ar pildote maisto ir vaistų atsargas?