kalanetika treniruoteVisuomenės sveikatos biuras vėl rengs nemokamas kalanetikos treniruotes

Pasaulio sveikatos organizacija rėkte rėkia, kad žmonėms labai trūksta judėjimo, kad suaugusiajam kasdien būtina nors pusvalandžio trukmės vidutinio ar didesnio intensyvumo fizinė veikla, o vaikams ir jaunimui - bent valandos. Tik tokia reguliari fizinė veikla mažina tikimybę susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, kai kurių rūšių vėžiu, depresija, cukriniu diabetu, padeda reguliuoti svorį.

Galimybę pajudėti šilutiškiams vėl siūlo Šilutės visuomenės sveikatos biuras, rugpjūtį ir rugsėjį tęsiantis nemokamas kalanetikos treniruotes. Dalyvauti treniruotėse gali ir jaunas, ir senas - visi, kas nori sustiprinti kūną, išlikti aktyvūs, pasisemti teigiamų emocijų.

Šilutiškiai nori profesionalių treniruočių

Pirmą kartą kalanetikos treniruotėmis šilutiškius Visuomenės sveikatos biuras nudžiugino gegužę. Iki tol, pasak biuro direktorės Virginijos Vaivadaitės, nuolat buvo organizuojamos tik šiaurietiškojo ėjimo treniruotės.
kalanetika agne puidokaite
Artėjant Judėjimo sveikatos labui dienai - gegužės 10-ąjai - nutarta dar didesnį dėmesį skirti judesiui. Supažindinti daugiau šilutiškių su kalanetika sumanė neseniai Visuomenės sveikatos biure pradėjusi dirbti visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Greta Urbonaitė. Būtent Greta sutarė su mankštos specialiste Agne Puidokaite, kad ji imsis vesti šilutiškiams kalanetikos treniruotes.

Pamačiusios į pirmąją treniruotę susirinkusių žmonių grupę, specialistės nustebo - jų buvo bet 28. Net seniūnijos salė pasirodė mažoka. Tokio gausaus būrio jos tikrai nesitikėjo, nes treniruotės vyko darbo metu - nuo 10 valandos ryto. Ypač daug buvo vyresnio amžiaus šilutiškių.

„Tai rodo, kaip mūsų žmonės domisi mankštomis ir nori profesionalių treniruočių“, - sako V.Vaivadaitė.

Džiugina direktorę ir jos talkininkes ir tai, kad kai kurie mankštą lankę šilutiškiai pradėjo lankyti ir šiaurietiškąjį ėjimą.
Dalis jų taip susidomėjo sveikatos stiprinimo galimybėmis, kad dalyvavo ir tuo metu surengtame seminare „Aktualūs sveikatos mokymo klausimai“.

Kalanetika - „tinginiukų“ mankšta

„Kalanetika yra plastinės gimnastikos rūšis, sukurta susiejus baleto ir jogos elementus. Anot specialistų, tai karališka mankšta ir puikus būdas atjaunėti dešimčia metų ir be didelių pastangų sumažinti svorį“, - pasakoja savąjį darbą įsimylėjusi A.Puidokaitė.

Kalanetika, anot jos, nuo kitų sporto rūšių skiriasi tuo, kad atliekant statiškus tempimo pratimus labai veiksmingai treniruojami gilieji raumenys. Teigiama, kad jau po kelių treniruočių pastebimai sutvirtėja gilusis poodinis sluoksnis, dailėja figūra: riebalai nyksta, o raumenys tvirtėja.

Šie pratimai tinka įvairiausio amžiaus žmonėms, nes juos daryti nereikia didelių pastangų, o išmokus galima mankštintis individualiai namuose.

Pagrindinis kalanetikos principas - nepakenkti organizmui. Mankštinantis nepervargstama, nealinama širdis ir sąnariai - krūvis tenka ne visam organizmui, o tam tikroms raumenų grupėms.

kalanetika treniruote 1„Užtenka dusyk per savaitę po valandą mankštintis, kad suaktyvėtų medžiagų apykaita ir kristų svoris. Net du trečdaliai pratimų yra skirti problemiškiausioms kūno vietoms dailinti. Ši mankšta skirta „tinginiukėms“, kurios negali užsiiminėti aerobika ar nuo ryto iki vakaro prakaituoti treniruoklių salėje“, - sakė trenerė.

Mankštinantis maksimaliai ištempiami raiščiai, sausgyslės ir kiekvienas raumenukas. Sąnariai tampa lankstesni ir paslankesni.

Kasdienės pratybos veiksmingos gydant širdies, kraujagyslių ir kitas ligas, gerina viso organizmo būklę, taip pat medžiagų apykaitą. Be to, kartu mažinama psichologinė įtampa, organizmui suteikiama energijos. Ši mankšta tiesiog būtina dirbant sėdimąjį darbą, nes mažai judančių žmonių raumenys ir sąnariai lyg „užkalkėja“, prasideda stuburo, sąnarių, sprando skausmai.

Pasak A.Puidokaitės, didžioji dalis kalanetikos treniruotes pradedančių lankyti žmonių pastebi, kad stuburo skausmai stipriai sumažėja ar net visai dingsta.

Kviečia mankštintis toliau

Rugpjūtį ir rugsėjį Visuomenės sveikatos biuras vėl organizuoja kalanetikos treniruotes ir kviečia savo sveikatai neabejingus šilutiškius dalyvauti jose.

Šį kartą planuojama suburti dvi grupes, kurių viena dirbtų darbo valandomis, o antroji - po darbo. Tuomet galimybę pasimankštinti turėtų ir dirbantys žmonės.

Registruotis galima telefonais (8 441) 52217 arba 8 656 37922.

  • Naujausi
  • Populiarūs
  • Komentarai

Ukmergės naujienos