Sekmadienį, birželio 18 dieną, rusniškių įmonės „Skatulė“ dirbtuvėse atkurtas medinis senovinis laivas „Vytautas Didysis“ nuleistas į Atmatos upę. Jis plukdys šių metų Nacionalinės ekspedicijos dalyvius iš Lenkijos į Lietuvą.
Laivo projektuotojas Simas Knapkis bei statybos meistras Viktoras Spiridonas Belokopytovas pagaliau įsitikino, jog laivo grimzlė tokia, kokią ir prognozavo – dugnas paniro 30 centimetrų. Įbrinkęs ir su įgula bei kroviniu, jis, tikėtina, panirs dar kelis centimetrus giliau.
Laivas – vandenyje
Nors „Vytauto Didžiojo“ nuleidimas į vandenį buvo neskelbtas, bet Peterso tilto papėdėje pora dešimčių žiūrovų stebėjo laivo įleidimo į vandenį procedūrą. Kai valtis atsidūrė vandenyje, žmonės plojo meistrams ir jų pagalbininkams už tokį nuostabų darbą.
Laivą į vandenį nuleidęs kranininkas sakė, kad laivo svoris – gerokai daugiau penkių tonų. Nors jokio laivų svorio reglamento nėra, tačiau toks galiūnas viršijo statytojų lūkesčius. Jie įsivaizdavo, kad „Vytautas Didysis“ galėtų sverti apie tris tonas. Kai laivas nugrimzdo tik tiek, kiek buvo planuota, labiausiai iš džiaugsmo rankas trynė bendrovės „Skatulė“, kuri buvo atsakinga už statomo laivo kokybę, direktorius Silvas Kaulius.
Laivo išbandymo vandenyje metu ramiausiai jautėsi V.S.Belokopytovas. Nors „Vytautas Didysis“ yra didžiausia jo kada nors gaminta senovinio tipo vytinė valtis, bet meistras neabejojo, kad ji vandenyje „stovės“ deramai.
Laivas – senovinis, bet modernizuotas
„Vytautas Didysis“ neilgai užsibus mūsų vandenyse – tik iki šios savaitės vidurio. Trečiadienį Šturmų kaimo prielaukoje jis bus vėl pakrautas ant tralo ir nugabentas į Lenkiją, kur Lomžos mieste bus nuleistas į Narevos upę.
Pakeliui – Marijampolėje – įvyks oficialios laivo palydos į ekspediciją.
Narevos upe bei vėliau Vysla plauks trečiosios Nacionalinės ekspedicijos dalyviai. Gali būti, kad kitais metais šiuo laivu bus surengta dar viena ekspedicija – organizatoriai turi minčių plaukti Dniepru Ukrainoje.
Tačiau iki to, kol „Vytautas Didysis“ bus parengtas didžiajai kelionei, pagrindinis jos laivininkas S.Knapkis mokysis valdyti naująjį laivą. Jį per upes plukdys ne tik burės, iškeltos ant 9 metrų stiebo. Laivas galės būti varomas ir laivo šachtoje įstatytu varikliu. Ši modernizacija padės ne tik judėti esant silpnam vėjui, bet ir laviruoti sekliuose vandenyse.
Rašyti atsakymą