„Kuršių deltos ekspresas“ – taip pavadintas beveik 100 vietų laivas jau šio mėnesio pabaigoje pradės keliones iš Šilutės mažųjų laivų uosto į Nidą ir atgal.
Laivas balandžio 7-ąją buvo nuleistas į vandenį, ir dabar jau vyksta paskutinieji jo paruošimo plaukiojimo sezonui darbai.
Laivą įsigijusios UAB „Kintai“ direktorius Rimgaudas Višinskas sakė, jog maršrutas bus reguliarus, ir neabejoja, jog tai bus viena labiausiai laukiamų turizmo paslaugų Pamaryje. Keltas kursuos visą vasarą, bus organizuojami ir užsakomieji reisai.
Laive – daug patogumų
Vargu ar kas nors ginčytųsi, jog populiariausias mūsų krašto vandens kelių maršrutas yra į Nidą. Iki šiol Neringą pasiekti reguliariais maršrutais galima iš Rusnės, Uostadvario, Kintų, Ventės ir Minijos kaimų. O šią vasarą pamariškiams ir jų svečiams bus pasiūlytas ir naujas maršrutas į Nidą tiesiai iš Šilutės.
R.Višinskas pasakoja, jog mintį plukdyti keleivius į Nidą iš Šilutės puoselėjo seniai, tik tinkamo laivo paieškos užtruko net porą metų.
„Ieškojome tokio, kurio techninės charakteristikos būtų tinkamos Šyšai, kuri yra gana sekli ir siaura, ir kitoms mūsų krašto upėms“, – sakė verslininkas.
Iki šiol naujasis UAB „Kintai“ pirkinys vadinosi „Sunnan express“ (lietuviškai – „Pietų ekspresas“). Tai yra 4,6 m pločio ir 18 m ilgio laivas, sveriantis arti 25 tonų, bet turintis vos 70 cm grimzlę. Todėl jis nesunkiai galės palyginti seklia Šyša nuplaukti iki Atmatos ir pasiekti Nidą.
Laivas, kurio pavadinimas keičiamas šiuo metu, galės plukdyti apie 90 žmonių – tokiam skaičiui keleivių yra gelbėjimo įrangos. Kelionių metu salone veiks baras, oro kondicionieriai, netrukus bus įrengta ir apie 20-30 vietų dviračiams laikyti. Verslininkai gerai žino, kad dauguma į Nidą plaukiančių žmonių nori nusigabenti ir šias transporto priemones.
Dar vienas patogumas keleivių malonumui – kelionės metu jie galės matyti filmukus ar kitokią informacinę medžiagą apie mūsų kraštą. Šiuo metu derinama tam reikalinga įranga, o R.Višinskas juokauja, jog tai bus „vietoje gido“.
Ragina dalyvauti loterijoje
„Kaip tokį laivą nuleidote į vandenį?“ – klausiame R.Višinsko. Pasirodo, Šilutėje tokį darbą galinčio atlikti krano nėra, tad galingą kraną teko samdyti iš uostamiesčio.
Dabar laivas yra valomas ir atnaujinamas, tvarkomi paskutinieji dokumentai. O jau balandžio pabaigoje ruošiamasi jį išlydėti į pirmąjį užsakomąjį reisą. Užsakymų yra ir tolesniems mėnesiams.
Gegužę „Kuršių deltos ekspresas“ turėtų kursuoti 1-2 dienas per savaitę, o vėlesniais mėnesiais – kasdien. Bus ir savaitgalio išvykos.
Numatyta, kad maždaug 20 kilometrų per valandą greičiu plukdomi turistai Nidą turėtų pasiekti per pusantros valandos.
Bilietų kainos, pasak R.Višinsko, dar galutinai nenustatytos, bet jos bus apie 20 eurų vienam žmogui už kelionę į Nidą ir atgal. Ir kainos, ir maršrutų laikas bus paskelbti netrukus.
O kol kas smalsuoliai raginami „Facebook’e“ sekti Šilutės mažųjų laivų uosto naujienas ir nepraleisti progos dalyvauti ten skelbiamose loterijose. Galbūt kaip tik jūs tapsite prizininku ir laimėsite kelto bilietus į Nidą?..
Reikia daugiau paslaugų
R.Višinskas sako neabejojantis, kad nauja paslauga padės į Pamarį pritraukti daugiau turistų. „Žmonėms reikia pasiūlyti kuo daugiau naujų paslaugų, o kiekvienas naujas maršrutas plečia jų spektrą“, – sako jis.
Klausiamas apie tolesnius planus, verslininkas sako, jog jau audžia mintį plukdyti keleivius į Dreverną ar Ventės ragą. Tiesa, tam pirma reikėtų pasiekti, kad būtų pagilintos Kuršių marios prie Ventės rago.
„Manau, kad maršrutas į Ventės ragą sulauktų nemažai dėmesio“, – svarsto R.Višinskas.
Rašyti atsakymą