Vainutiškių šeimos patirtis: už 100 pavėluotų eurų – 6 dienos be elektros

Šiame moderniame amžiuje, kuomet gyvenimas nebeįsivaizduojamas be paskutinio technikos ir inovacijų žodžio, likti be elektros - tolygu katastrofai. Bet taip visgi nutinka.

Vainuto seniūnijoje gyvenanti šeima pateko į tikrai nepavydėtiną situaciją, iš kurios išlipti nepavyko nei greit, nei be nuostolių. Visgi vainutiškiai tikisi, kad jų patirtis bent jau bus pamoka kitiems ir padės nepakliūti į tokią absurdišką situaciją.

Apmokėjimo nesužiūrėjo

Vainuto seniūnijos gyventoja pasakoja, jog Elektros skirstymo operatorius (ESO) rudenį šeimai pakeitė elektros skaitiklį į išmanųjį. Už sausio mėnesį jie gavo 100 eurų 51 ct sąskaitą, kurią turėjo apmokėti iki vasario pabaigos.

„Per užmaršumą ir darbus aš jos neapmokėjau kol negavau raginimo, kad bus atjungta elektra. Ir tik kovo 28 d. rytą apmokėjau visą sąskaitą už iki tol sunaudotą elektrą”, – sako moteris.

Apie tai ji sako pranešusi ESO elektroniniu paštu, bet tos pačios dienos 14.30 val. gavusi SMS, kad jos namuose yra atjungta elektra…

„Matyt „ponai“, būdami „labai užimti“ nesugebėjo sužiūrėti apmokėjimo“, – mano pašnekovė.

Ilgai vargus jai pavyko prisiskambinti ESO telefonu, bet čia sako išgirdusi, kad dabar dar teks sumokėti 45 eurų prijungimo mokestį. Moteris tai pavadino plėšikavimu vidury dienos.

Delspinigius pateisintų

“Naiviai tikėjau , kad sužiūrės mokėjimus ir pajungs elektrą, bet dvi dienas nesulaukusi elektros vėl skambinau. Ir paaiškėjo, kad dabar bereikia mokėti 15.68 eurų. Ir tai tik po dviejų dienų jie teikėsi atsiųsti man šią sąskaitą, po kurios apmokėjimo aš dar dvi dienas laukiau elektros“, – dėsto savo vargus vainutiškė.

Ji sako viename respublikinių portalų skaičiusi, jog už skolą, jei ji mažesnė nei 147 eurai, negalima atjungti elektros. Todėl nesupranta, kodėl su ja taip pasielgė elektros tiekėjas.

„Ar bėra Lietuvoje teisybė ir žmogiškumas? Ar ESO ponams nors kiek rūpi žmogaus teisės? Ar ESO ponai bent įsivaizduoja,  kaip bereikia gyventi be elektros?.. Čia juk ne telefono išjungimas, kurį ir tai prijungia per 24 valandas“, – piktinasi moteris.

Ji supranta, kad skaičiuoti delspinigius būtų normali praktika, bet 6 dienas palikti be elektros iki tol už paslaugą visada mokėjusią šeimą, jau yra neadekvati nuobauda šiuolaikinės civilizacijos laikais.

Moterį įskaudino  ir, anot jos, su sarkazmu ištarti ESO specialistų žodžiai, kad elektra yra atjungiama ir dėl mažesnių  skolų.

Priminimų buvo ne vienas

Vainutiškės situaciją perdavėme ESO ir paprašėme komentaro.

Ryšių su visuomene projektų vadovės Rasos Juodkienės atsakyme teigiama, kad vartotoja buvo informuota apie sąskaitos apmokėjimo termino pabaigą, o vėliau jai periodiškai buvo siunčiami priminimai apie susidariusią skolą.

„Elektroniniu paštu, SMS bei telefonu buvo primenama apie skolą ir raginama ją apmokėti iki nurodytos datos bei įspėjama apie gresiantį elektros energijos nutraukimą nepadengus įsiskolinimo“, – teigiama atsakyme.

Raginimai, pasak R. Juodkienės, buvo siųsti kovo 3 d., o kovo 9 d. el. paštu buvo išsiųstas raginimas su įspėjimu dėl galimo elektros atjungimo, nurodyta, kad skolą būtina padengti iki kovo 24-osios. Iki šios datos likus 3 dienoms, su kliente susisiekta dar du kartus, tačiau apmokėjimo negauta. Tad kovo 27 d. inicijuotas elektros energijos nutraukimas. Apie skolos apmokėjimą klientė informavo kovo 28 d., o įmoka gauta 29 d.

„Atnaujinti elektros tiekimą buvo inicijuota iš karto gavus įmoką, teisingai identifikavus klientą ir sumokėjus pajungimo mokestį. Pastarasis buvo sumažintas iš karto, kai tik sistemoje sutikrinome, jog klientei jau įdiegtas išmanusis skaitiklis, mat turint pastarąjį, pajungimo mokesčiai mažesni.

Apgailestaujame dėl situacijos, nes dėl žmogiškosios klaidos elektros energijos tiekimo atnaujinimas užtruko. Tuo pačiu raginame klientus atkreipti dėmesį į sąskaitose nurodytus mokėjimo terminus“, – teigiama ESO atsakyme.

Įsiskolinimus fiksuoja tiekėjas

Bet kaip visgi yra su ta minimalia riba? Ar išties ir dėl mažesnių skolų elektra yra atjungiama, kaip moteriai sakė ESO specialistai? Kokia yra ta riba, jei ji iš viso yra, kuomet elektros tiekėjai jau imasi tokių drastiškų priemonių? Ar išties yra toji 147 eurų riba, apie kurią kalba klientė?

Atsakyti į šį klausimą R. Juodkienė sakė negalinti, nes įsiskolinimus užfiksuoja tiekėjas ir jis nustato tvarką, kada inicijuoti elektros energijos nutraukimą, o ESO būna tik įpareigotas vykdyti šį paliepimą.

Tad klientei reikėtų kreiptis į konkretų tiekėją ir nagrinėti jo sąlygas bei atjungimo tvarką.