„Vaikai iki 11 metų patenka į 5 proc. visų eismo įvykių, o 12 – 17 metų jaunuoliai susiję su 6 proc. eismo nelaimių. Daugiausia mažamečių nukenčia būdami pėsčiaisiais ir automobilių keleiviais, rečiau važiuodami dviračiu arba paspirtuku. Per pastaruosius 3 metus fiksavome 216 nelaimingus atvejus patyrusius jaunuosius dviratininkus ir 204 paspirtukininkus“, – sakė TKA atstovė Živilė Burdaitė.
Pėstieji vaikai eismo įvykiuose daugiausia sužeidžiami perėjose, neretai nukenčia išėję iš už matomumą ribojančios transporto priemonės. Pasitaiko, kad neįvertina vairuotojų galimybių sustoti laiku ir išbėga prieš važiuojantį automobilį.
Net trečdalis autoįvykiuose sužeistų pėsčiųjų vaikų patys buvo avarijos kaltininkai. Šiam skaičiui nenusileidžia ir dviratininkai, kurių daugiau nei pusė buvo eismo įvykių kaltininkai. Pastebimas ir tėvų aplaidumas, kai automobiliu vežami vaikai neprisegami saugos diržais ar nesėdi specialiose kėdutėse.
Pasak ekspertų, vaikai turėtų būti itin atidūs prie mokyklų. Tą patvirtino ir TKA tyrimas, kurio metu stebėti eismo įvykiai, vykę 100 m spinduliu aplink ugdymo įstaigas. „Nustatėme, kad 15 proc. šioje teritorijoje nutikusių nelaimių dalyvavo vaikai. Dažniausia fiksuota eismo įvykių priežastis − automobilis užvažiavo ant pėsčiojo arba įvyko dviračio ir kitos transporto priemonės susidūrimas“, – komentuoja Ž. Burdaitė.
Tėvai skatinami vaikus supažindinti su saugaus elgesio kelyje principais. Geriausia, kai teisingą elgesį kelyje savo pavyzdžiu demonstruoja patys tėvai: kartu nueina ar nuvažiuoja dviračiu iki mokyklos, įspėja apie galimus pavojus ir vietas, kuriose reikia būti itin budriems.
BNS inf.
Rašyti atsakymą