Pamariškiai to nematę: leduose įstrigo baržos, o VVKD vadai – atostogauja…

Savaitgalį Nemuno žemupyje, ledų sangrūdose įstrigo dvi iš Kauno į Klaipėdą plaukusios baržos su kroviniais. Nors abi buvo bandoma išvaduoti iš ledų sangrūdų, to padaryti nepavyko. Pirmasis laivas įstrigo penktadienį, antrasis – sekmadienį, dabar abi  taip ir tebestovi per porą kilometrų viena nuo kitos…

Rusniškiai tuo negali atsistebėti, o Rusnės seniūnė Dalia Drobnienė TV3 žinioms sakė, kad jeigu senieji šio krašto laivininkai prisikeltų ir pamatytų tokį vaizdą, kad kažkas, einant ižui sugalvojo paleisti krovinines baržas, tą pačią sekundę ir vėl numirtų…

Pirminiais duomenimis, krovinius gabenančios baržos išplaukė iš Kauno ir turėjo pasiekti Klaipėdą. Pirmasis laivas, į Klaipėdą gabenęs statybinį metalą, įstrigo dar penktadienį Nemuno atšakoje Rusnės upėje. Viešojoje erdvėje sklando informacija, kad laivas pakrautas maždaug 1000 tonų metalo.

Antrasis laivas, plukdantis elektros generatorius iš Kauno į Klaipėdą, įstrigo sekmadienį ties Uostadvariu, Atmatoje. Laivai „Skalvis“ ir „Žuvintas“ bandė išjudinti baržas, bet nesėkmingai. Pasak rusniškių, šie laiveliai tokiems darbams nepritaikyti, o vienas jų dar ir sparnuotę nulaužė.

Kuršių marios jau yra pilnai užšalusios, ledai stovi ir Nemuno žemupyje. Tai reiškia, kad baržos į kelionę išleistos net nepasidomėjus realiomis gamtos sąlygomis.

Pasak vietinių, jie tokių vaizdų seniai nėra matę, o dabar tarp ledų įstrigusioms baržoms yra kilęs realus pavojus. Ledas yra tvirtas ir aštrus, todėl nesunkiai ir laivų šonus gali pažeisti. Tada baržos paprasčiausiai nuskęstų.

Pirmadienio TV3 vakaro žinios išsiaiškino, kad baržos priklauso Vladimiro Vinokurovo vadovaujamai AB Vidaus vandens kelių direkcijai, kurios vadai šiuo metu… ramiai atostogauja. Todėl komentarus apie įvykį žiniasklaidai jie galėsią pateikti tik kitą savaitę…