Rekordinė žiema Nemune

Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) kovo 7 d. atnaujino krovininę laivybą Nemunu. Šiemet dėl neįprastai šiltos žiemos ji buvo sustabdyta vos 3 savaites. Iš viso per žiemos sezoną Nemunu ir Kuršių mariomis tarp Kauno ir Klaipėdos perplukdyta iš 9000 tonų krovinių.

Daugelyje Europos šalių krovininė laivyba vidaus vandens keliais vykdoma ištisus metus. Lietuvoje praėję gruodis ir sausis taip pat buvo palankūs komercinei laivybai pagrindiniu šalies vandens keliu.

Kroviniai buvo plukdomi ir vasarį. Tačiau mėnesio viduryje dėl staigaus ir stipraus atšalimo Nemuno deltoje, greičiau nei prognozuota, susidarė ledų sangrūda. Du laivai su baržomis nespėjo praplaukti. Todėl viena barža su ją stūmusiu laivu buvo prišvartuota Uostadvario uoste, kita barža užinkaruota Nemuno senvagėje, o laivas – Rusnės uoste.

Kovo 7 d. tapo pirmaisiais, atidariusiais naująjį krovininės laivybos sezoną. Vienas jų jau pasiekė Kauną, kitas Klaipėdos uostą.

„Mes vis dar iš įpročio sakome, kad pavasarį pradedame naują laivybos sezoną. Tačiau kuo toliau, tuo pertraukos bus trumpesnės. Ateityje gali būti ir taip, kad sezonas niekada nesibaigs. Tai atveria ir komercines galimybes. Sprendimas tęsti laivybą per praėjusį žiemos sezoną atnešė papildomai 100 tūkst. eurų pajamų“, – sakė VVD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Gabenant krovinius žiemą, imamasi papildomų priemonių rizikoms mažinti. Visi krovininiai laivai yra apdrausti. Krovinių savininkai įspėjami, kad dėl nepalankių oro sąlygų laivai gali užtrukti ilgiau, nei planuota, numatomos galimos švartavimosi vietos pakeliui – taip, kaip buvo padaryta ir šį kartą.

Be to, artimiausiu metu VVKD planuoja įrengti vaizdo kameras Rusnėje, kad galėtų realiu laiku stebėti ledo sangrūdų susidarymą bei kitas laivybai svarbias sąlygas.

VVKD inf. ir nuotr.