Ekspertai įspėja apie padangų keitimo iššūkius

Padangų keitimas – ne tik sezoniškumo klausimas, svarbu įvertinti ir jų realią būklę. Net jei protektoriaus gylis pakankamas, pasenusi ar pažeista guma gali kelti pavojų. Kol dalis lietuvių net žiemą keliauja su vasarinėmis padangomis, ekspertai pataria, į ką atkreipti dėmesį norint išlikti saugiems.

Pixabay.com nuotr.

Kai kurie vairuotojai pavasarį delsia keisti žiemines padangas dėl jų tinkamumo naudoti visais metų laikais. Specialistai įspėja, kad tai gali turėti neigiamų pasekmių saugumui ir automobilio ekonomiškumui.

Žieminės padangos šiltuoju laiku praranda efektyvumą, ilgina stabdymo kelią, mažina automobilio stabilumą posūkiuose ir greičiau dėvisi. Be to, aukštesnėje temperatūroje guma suminkštėja ir tai kenkia, ypač važiuojant didesniu greičiu. Žieminės padangos lemia didesnes degalų sąnaudas. Dėl didesnio pasipriešinimo riedėjimui variklis dirba intensyviau, o tai gali padidinti degalų suvartojimą iki 10 proc.

Yra vairuotojų, kurie po padangų keitimo termino ir toliau naudoja dygliuotas padangas. Tai ne tik gadina kelius ir padangas, bet ir gali užtraukti baudą.

Svarbu gerai apžiūrėti

Protektoriaus gylis – svarbiausias rodiklis, lemiantis padangų sukibimą su kelio danga ir saugumą. Lietuvoje minimalus leistinas vasarinių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, žieminių 3 mm.

Visgi rekomenduojama padangas keisti tada, kai protektoriaus gylis sumažėja iki 3 mm vasarinėms ir 4 mm žieminėms padangoms. Tai užtikrina geresnį sukibimą. Svarbu ir padangų amžius – net jei jos atrodo geros, laikui bėgant guma kietėja, o tai silpnina sukibimą. Dauguma gamintojų rekomenduoja keisti padangas kas 5–6 metus. Pagaminimo datą galima rasti ant jų šono.

Svarbu atidžiai apžiūrėti padangas, ar nėra įtrūkimų, gumbų, pjūvių ar kitų pažeidimų. Netolygus nusidėvėjimas gali rodyti neteisingą ratų suvedimą ar netinkamą slėgį padangose. Prieš pradėdami naudoti pernykštes padangas, patikrinkite jų slėgį ir palyginkite su rekomendacijomis. Netinkamas slėgis gali lemti greitesnį nusidėvėjimą ir prastesnį automobilio valdymą.

Ir pakeistos sukelia problemų

BTA atstovas Andrius Žiukelis pabrėžia, kad daugiau problemų vairuotojams kyla rudenį, kai reikia keisti padangas į žiemines. Iškritę krituliai kelia iššūkių automobilių savininkams. Pavojingiausios situacijos kyla žiemą, kai žmonės bando važinėti su netinkamomis padangomis. Problemų kyla ir pavasarį. Pasitaiko, kai sniegas iškrenta jau po padangų keitimo termino. Tokiu atveju siūloma įsivertinti, ar kelionė tikrai būtina. Kiekvieną pavasarį pasitaiko vairuotojų, kurie anksti pasikeičia padangas į vasarines, o tada užklumpa netikėtos šalnos ar sniegas. Tuomet svarbu įvertinti savo gebėjimą vairuoti sudėtingomis oro sąlygomis ir būti atsargiems.

BNS inf.