Redakcijai laišką parašiusi šilutiškė prašė pasidomėti, kaip Savivaldybė veda mokesčių už šiukšles apskaitą, jeigu, pasak jos, net ir sumokėjęs mokesčius žmogus negali jaustis ramus, kad vėliau nebūsi paprašytas už tą patį susimokėti dar kartą.
Daugiau nei šimtą litų per metus už atliekų tvarkymą mokanti moteris nustebo, kai gavusi šios rinkliavos sąskaitą už šiuos metus pastebėjo prierašą, jog yra skolinga ir už 2011 metus.
Moteris praėjusių metų sąskaitą yra sumokėjusi, todėl bandė ieškoti teisybės seniūnijoje ir Savivaldybėje. Atsakymo negavo.
Atsakymo iš karto negavo
„Kaip ir daugelis Šilutės gyventojų, neseniai gavau sąskaitą už šiukšles ir labai nustebau, jog toje sąskaitoje nurodyta ne tik šių metų rinkliava, bet ir skola už visus 2011 m., nors pernai metų sąskaitą buvau apmokėjusi už visus metus iš karto „Snoro“ banke grynaisiais“, – pasakojo šilutiškė.
Pasak jos, mokėjimo kvitas per metus kažkur pasimetė, tad aiškintis situacijos nuėjo į seniūniją. Ten sužinojo, kad skolininkais paverstų žmonių yra daug.
„Tą dieną iki pietų dėl tos pačios priežasties į seniūniją kreipėsi 6 gyventojai. Seniūnijos raštvedė, kuri priima pretenzijas, aiškino, kad žmonės kreipiasi masiškai. Ji man patarė kreiptis į Savivaldybės Biudžeto ir finansų skyrių“, – sakė moteris.
Nuėjusi ten, šilutiškė buvo paprašyta pateikti apmokėjimo kvitą. Kadangi pastarojo neturėjo, buvo išprašyta lauk. Tokia situacija ją be galo papiktino. Esą, net ir turint kvitą kai kada duomenys apie mokėjimus nėra randami.
„Gal Šilutės rajono savivaldybė skolas už šiukšles dengia dvigubai apmokestindama gyventojus? Neblogas planas papildyti sąskaitas, tačiau kas apgins mūsų teises?“, – klausė skaitytoja.
Prašo atidumo
Biudžeto ir finansų skyriaus vyresnioji specialistė Angelė Bulsienė informavo, kad panašių nesusipratimų dėl skolų atsiranda išties nemažai. Tačiau net jei žmogus ir nebeturi kvito, svarbiausia, kad atsimintų bent apytikslę datą, kada mokėjimą atliko, ir kur – pašte, banke, mokėjo grynais ar pavedimu.
Pasak A.Bulsienės, būna, kad bankai ar pašto skyriai kai kada pateikia ne visus duomenis. Jeigu gyventojas ateina nešinas kvitu, iš karto galima paskambinti bankui ir netrukus sužinoti situaciją. Kitais atvejais paplušėti tenka ilgiau, tačiau anot A.Bulsienės, teisybė randama visuomet.
„Kartais nesusipratimai įvyksta, kai mokėtojas pavedime neužrašo mokėtojo kodo. Pinigai ateina, tačiau neaišku, kieno. Būna, kad gyventojai sumaišo sąskaitos skaičius, išvis nenurodo gavėjo arba mokestį nusiunčia tiesiai bendrovei „Ecoservice“. Tuomet mokėjimas irgi užstringa, – aiškino ji.
Tarnautoja pabrėžė, kad kai kurie žmonės dar iki šiol mokesčius siunčia į Savivaldybės sąskaitą nebeegzistuojančiame „Snoro“ banke. Tai, be abejo, irgi sukelia problemų, todėl gyventojams patariama būti atidiems ir pasitikrinti, ar mokėjimus atlieka teisingai.
Daugiau informacijos galite rasti skolų išieškojimas.
Rašyti atsakymą