Marketingo specialistai
Marketingo specialistai yra šios istorijos herojai. Norint patiems tapti vienu iš jų, prasminga tik suprasti, kas iš tikrųjų yra Marketingas.
Marketingo apibrėžtis
Tai nėra taip paprasta, kaip mums norėtųsi. Kad įrodytume apibrėžties sudėtingumą, galima drąsiai teigti, jog nė vienas iš dviejų šaltinių nepateiks jums vienodo atsakymo, kai jo paklausite.
Nors šiandien Marketingo apibrėžimai tapo gerokai abstraktesni, pagrindas išlieka tas pats: visa tai – produkto ar paslaugos patekimas iš gamintojo į vartotojo rankas.
Kas yra Marketingas?
Marketingas – tai pastangos, dedamos tam, kad jūsų produktą ar paslaugą teigiamai pastebėtų jūsų auditorija. Dėl plataus spektro apibrėžties Marketingas vykdoma beveik visose verslo operacijose, įskaitant reklamą, pardavimą ir produkto ar paslaugos pristatymą atskiram klientui ar įmonei.
Gryniausia Marketingo forma – tai būdas, kuriuo įmonės parodo vartotojams, kad jų produktai ar paslaugos yra geresni už konkurentų. Tam reikia daug planavimo, A/B testavimo, rezultatų analizės ir daugybės kitų dalykų.
Marketingas yra įtikinamo bendravimo forma. Ją sudaro visi procesai, susiję su produkto ar paslaugos perdavimu iš jūsų įmonės galutiniam vartotojui. Marketingas apima produkto ar paslaugos koncepcijos sukūrimą, nustatymą, kas gali jį įsigyti, jo reklamą ir perdavimą atitinkamais pardavimo kanalais.
Išsamiau tariant, Marketingas – tai viskas, kas gali turėti įtakos tam, kaip vartotojai galvoja apie jūsų prekės ženklą. Tai reiškia, kad tai ne tik tai, kaip pristatote savo produktą ar paslaugą. Tai jūsų reklama, klientų aptarnavimas ir net darbuotojai, su kuriais susiduria klientai.
Šiandien Marketingas reiškia, kad savo klientą pažįstate iš vidaus. Su kokiomis problemomis jie susiduria ir kaip jūsų pasiūlymas yra geriausias sprendimas šioms problemoms spręsti?
Marketingo tikslas
Net ir šis apibrėžimas yra painus. Jei vis dar jaučiatės šiek tiek pasimetę, toliau pateikiame jums išdėstytus pagrindinius Marketingo tikslus:
- Marketingas pritraukia tikslinės auditorijos dėmesį
- Marketingas įtikina vartotoją įsigyti jūsų produktą ar paslaugą, o ne konkurento produktą ar paslaugą
- Marketingas suteikia vartotojui galimybę lengvai priimti sprendimą
Atlikdami visus šiuos tris dalykus ir darydami juos gerai, susikursite klientų bazę, kuriai nebus lygių su konkurentais.
Kaip vykdyti rinkodarą?
Marketingo pasaulis yra platus ir beveik neribotas. Nėra jokių taisyklių, kaip galite parduoti produktą, paslaugą ar prekės ženklą, tačiau yra būdų ir kanalų, kurie pasiteisino. Toliau parodysime, kaip tai daryti.
Marketingo būdai
Atrodo, kad kiekvienais metais Marketingo pasaulį užkariauja naujas madingas žodis.
Paprastai šie žodžiai susiję su naujausiomis Marketingo tendencijomis. Specialistai ginčijasi dėl geriausių būdų, kaip pasiekti tą ar išspręsti aną, tačiau iš tikrųjų geriausias Marketingo būdas yra tas, kuris tinka jums ir jūsų verslui.
Kas yra rinkodaros derinys?
Jei kada nors lankėte marketingo pamokas , tikriausiai esate gerai susipažinę su rinkodaros kompleksu. Šis rinkodaros priemonių derinys reiškia taktikų grupę, kurią įmonė strategiškai pasirinko produktui ar paslaugai pateikti rinkai. Nuo šiol tai bus strategijos ir taktikos, kurias jūs ir jūsų komanda naudosite savo prekės ženklui reklamuoti.
Yra kelios skirtingos strategijos, kurių galima imtis renkantis būdą, kaip parduoti savo produktą ar paslaugą. Jas aptarsime toliau.
4 P rinkodaros principai
Šiame procese yra keturi pagrindiniai elementai, į kuriuos rinkodaros specialistai atkreipia dėmesį, kad jų pastangos būtų labiau organizuotos ir apskritai sėkmingos:
Produktas Nesvarbu, ką parduodate – būtina, kad tą produktą pažintumėte iš vidaus ir iš išorės, taip pat žinotumėte, kuo jis yra unikalus, palyginti su konkuruojančiais produktais.
Kaina Sprendimai dėl kainos lems pasiūlą, paklausą ir rinkodaros strategiją. Produktus ir prekių ženklus gali tekti skirtingai pozicionuoti rinkoje atsižvelgiant į jų kainą.
Vieta Rinkodara yra susijusi su daiktų pateikimu tinkamoje vietoje tinkamu laiku, todėl labai svarbu ištirti ir įvertinti, kurios vietos yra idealios, kad iš potencialių klientų taptų potencialiais klientais.
Reklama Kaip pranešite pasauliui, kad tai, ką parduodate, egzistuoja? Tokie elementai kaip reklama, socialinės žiniasklaidos rinkodara, ryšiai su visuomene, el. pašto rinkodara ir pan.
Be to, kai kurie rinkodaros specialistai šį procesą papildo dar 3 P:
Žmonės Tai apima ir darbuotojus, ir klientus, atsižvelgiant į tai, kaip jie dirba kartu, kad sukurtų patirtį. Labai svarbu užtikrinti puikius klientų aptarnavimo įgūdžius, kad visa komunikacija, susijusi su jūsų prekės ženklu, būtų teigiama.
Procesas Šis etapas – tai srautas, kuriuo pristatomas jūsų produktas ar paslauga. Pavyzdžiui, jei dirbate mažmeninėje prekyboje, šis procesas prasideda, kai tik klientas įžengia pro duris. Šiame etape daug dėmesio skiriama klientų patirčiai.
Fiziniai įrodymai Šis etapas susijęs su aplinka, kurioje vyksta patirtis. Tai ne tik vieta, kur platinamas produktas ar teikiama paslauga, bet ir vieta, kurioje darbuotojai ir klientai bendrauja. Tai gali būti fizinė parduotuvės vieta arba naudotojo patirtis e. parduotuvės svetainėje.
Keturios rinkodaros dalys
Robertas F. Lauterbornas šį požiūrį į rinkodaros kompleksą sudarė kaip į klientą orientuotą alternatyvą 4 P rinkodaros principui.
Jis tvirtino, kad, kadangi rinkodara yra susijusi su klientu, rinkodaros derinys turėtų būti orientuotas ne į prekės ženklą, o į vartotojus.
Vartotojų norai ir poreikiai Turėtų būti atliekami išsamūs tyrimai, kad būtų užtikrinta, jog parduodamas produktas ar paslauga atitiks vartotojų poreikius. Jei produktas ar paslauga neatitinka šių norų ar poreikių, jie turėtų būti toliau pritaikomi tol, kol atitiks.
Sąnaudos buvo žodis, pakeitęs žodį „kaina”, nes Lauterbornas manė, kad dolerio suma nėra vienintelės išlaidos, kurias vartotojas patiria pirkdamas. Pavyzdžiui, jei perkate skrudintuvą, galbūt pasirinkote šiek tiek pigesnį variantą, tačiau dėl to gali gerokai sumažėti to skrudintuvo naudojimo trukmė, kitaip vadinama alternatyviosiomis sąnaudomis.
Patogumas Patogumas pakeitė žodį „vieta”, kad būtų pabrėžta, jog svarbu, kad produktas būtų lengvai prieinamas ir pasiekiamas vartotojui. Kitaip tariant, rinkodaros specialistai turėtų strategiškai išdėstyti produktus taip, kad jie būtų matomi keliuose taškuose. Vartotojui reikalingos pastangos turėtų būti minimalios, kad jis būtų kuo geriau aptarnautas.
Komunikacija Lauterbornas skatino atvirą prekės ženklo ir vartotojo dialogą, priešingai nei tradicinės rinkodaros pastangos, kuriomis buvo pabrėžiamos tik geriausios produkto savybės. Šis atviras dialogas skatino vartotojų klausimus, atsiliepimus ir vartotojų atsiliepimus.
Kad ir kokį metodą pasirinktumėte rinkodaros deriniui kurti – 4 P, 7 P, 4 C ar vieną iš įvairių kitų – tai labai svarbus atspirties taškas pateikiant savo pasiūlymą rinkai.
Rašyti atsakymą