Posakis „Pasakyk savo planus Dievui, kad turėtų iš ko pasijuokti” puikiai tiktų buvusiam šilutiškiui Egidijui BUDRIKIUI. 11-toje klasėje išvykęs į JAV siekti savo svajonės – tapti profesionaliu krepšininku, dabar vaikinas pakeitė gyvenimo prioritetus.
Visuomet pirmoje eilėje buvęs krepšinis pasitraukė į antrą planą, o dėmesį užkariavo studijos Los Andželo mieste, kuriame daugiausiai netikrų šypsenų pasaulyje, vienoje geriausių JAV madų mokyklų, modelio darbas ir drabužių kūryba.
Mūsų pokalbis – ne tik apie oranžinį kamuolį, bet ir apie tigrinius raštus, tuštybę ir lietuvius dėžutėje.
Nuo krepšinio iki madų industrijos
Krepšinį žaidęs nuo mažens, 16-metis E.Budrikis buvo pakviestas į „Šilutės” krepšinio ekipą, kuri rungtyniavo LKAL lygoje. Dar po poros metų, Stepono Kairio ir jo sūnaus Donaldo padedamas, vaikinas išvyko mokytis į JAV.
Lietuvis žaidė puikiai – mokyklos komanda pirmą kartą savo istorijoje tapo valstijos čempione, o Egidijus buvo pripažintas naudingiausiu finalinio ketverto žaidėju ir išrinktas į simbolinį čempionato penketą.
„Amerikoje arba pataikai, arba ne”, – stojimą į universitetą apibendrino Egidijus. Baigęs mokyklą Teksase, Dalaso mieste, vaikinas pasirinko universitetą kitoje valstijoje – Oklahomoje.
Tačiau ten pastudijavęs ir pažaidęs krepšinį 2 metus, savo sprendimą pakeitė – persikraustė į Kaliforniją.
Pasak E.Budrikio, universitetų krepšinio komandose daug politikos, yra daug kitų niuansų, nuo kurių priklauso, ar tau seksis. Tai lemia ne tik žaidimo kokybė, bet ir, pavyzdžiui, ar patinki treneriui kaip asmuo.
Susiklostė taip, kad perėjus į kitą komandą Egidijaus krepšinio žvaigždė kasmet leidosi žemyn, bet sužibėjo nauja, besisukanti madų industrijoje.
„Stengiuosi nežiūrėti į praeitį, per daug apie tai negalvoju. Nors daug tikėjausi iš krepšinio, išgyvenau ir abejojau, svarsčiau, gal žaisti, tačiau dabar manau – kas bus, tas bus. Esu optimistas ir tikiu, kad viskas bus gerai”, – sako Egidijus, rudenį baigsiantis prestižinę madų mokyklą „Fashion Institute of Design and Merchandising”.
Planuoja įkurti internetinę parduotuvę
Dabar šilutiškis Kalifornijoje, Los Andžele – kupiname prabangos, stilingų žmonių, įvykių bei įvairiausių svajonių mieste, krepšinį žaidžia savo malonumui keliose vietinėse komandose. Kasdien sportuoja, kad neprarastų formos, pasitenkinimą teikia ir žaidimas su draugais.
Vienas tokių – amerikietis bičiulis Dustinas Heimanas, prieš Kalėdas tapęs nauju Klaipėdos „Neptūno” įžaidėju. Kartu su juo Egidijus įkūrė įmonę „Euroamerik clothing”. Jiedu kuria madingus drabužius tiek vyrams, tiek moterims. Šiemetinės ambicijos – atidaryti internetinę parduotuvę.
E.Budrikis rodo savo namų darbus – paties sukurtą striukę, kurią vilki, ir prisipažįsta, jog niekada nesitikėjo, kad drabužiams kurti reikia skirti tiek laiko ir finansų. Medžiagas studentams duoda mokykla, o siuvimas priklauso nuo jų pačių. Kai kurie siunčia net į Kiniją, nes ten viskas pigiau.
Mokykloje, kurioje studijuoja vaikinas, mokoma apie 30 skirtingų specialybių, susijusių su drabužių gamyba, dizainu, verslu. Egidijus studijuoja drabužių gamybos vadybą, mokosi prognozuoti stilių, valdyti įmonę.
„Pradžioje tėvai nesuprato, kas tai per dalykas. Turėjau ilgai aiškinti, bet dabar jie mane palaiko 100 procentų”, – kalba vaikinas, pabrėždamas, jog yra dėkingas savo tėvams už visą paramą ir suteiktą galimybę baigti patinkantį universitetą.
Į gimtąją Šilutę aplankyti tėvų ir draugų Egidijus grįžta bent kartą per metus.
Šiemet jį iš nuostabos išsižioti privertė sniege paskendęs Pamarys, nes prieš lipant į lėktuvą Kalifornijoje, kepino 30 laipsnių karštis, o lyja itin retai.
Lietuviai gyvena dėžutėje
Tokių, kurie stebėtųsi jo pasirinkimu, Egidijus sutinka nebent Lietuvoje. Amerikoje žmonės į viską žiūri kitu kampu, o gimtinėje, vaikino pastebėjimu, visi gyvena uždarai – tarsi dėžutėje.
Tą jis pastebi ne tik gyvenimo būde, bet ir aprangoje, nes lietuvaičiai nedrįsta išsiskirti iš minios, ieškoti savo stiliaus, ir rengiasi daugmaž vienodai. Ypač ši baimė pasireiškia mažuose miesteliuose.
Klausimo „kodėl būtent mada?” šilutiškis sau nekelia. Egidijus sako, jog visada kreipdavo dėmesį į tai, kaip apsirengę kiti ir jis pats, draugai pagirdavo už stilingus drabužius. Net besimokydamas Šilutės pirmojoje gimnazijoje jis nemėgo nešioti pilkos uniformos.
Nors į madų mokyklą sunku patekti, E.Budrikis sėkmingai parašė verslo planą, puikiai sekėsi interviu, todėl pakliuvo be problemų. Beveik 80 proc. besimokančiųjų – merginos. „Tai privalumas”, – neabejoja Egidijus, susilaukiantis daug jų dėmesio. „Svarbiau vidinis grožis nei išorinis.
Atsibosta po kiek laiko vien tik į gražius dalykus žiūrėti”, – patikina šilutiškis, kuriam dabar svarbiausia karjera pasirinktoje srityje.
Garsieji „Prada”, „Miumiu” ir, be abejo, kaip sportininkui, „Nike” – prekių ženklai, su kuriais Egidijus dirbo, nes jau paragavo ir modelio duonos.
Jam tenka susipažinti su dizaineriais, svarbiais žmonėmis, apsikeisti kontaktais, kurie bus reikalingi ateityje kuriant savo kompaniją.
25-erių Egidijus prisipažįsta, kad Amerikoje suaugo, išmoko savarankiškai gyventi, pasirūpinti savimi ir aklai nepasitikėti žmonėmis.
„Nesižaviu jokiomis žvaigždėmis. Išmokau atsirinkti. Čia statusas ir pinigai viską nulemia, visi ieško naudos iš vienas kito. Niekur nėra daugiau netikrų šypsenų pasaulyje nei Los Andžele”, – kalba Egidijus, pastebėdamas paradoksalų dalyką: svarbiausia gyvenime – šypsotis…
Amerikoje šilutiškiui patinka žmonių atvirumas daugeliui dalykų, platesnis jų mąstymas.
Mada vaikšto pati
„Daug vyrų neina su moterimis į parduotuves, bet aš galėčiau visą dieną vaikštinėti, žiūrinėti, čiupinėti”, – šypsosi Egidijus. Kartais draugai prašo jo patarimo padėti išsirinkti drabužius.
Vaikinas įsitikinęs, kad apranga atskleidžia žmogaus charakterį. Jei išsiskiri iš minios – parodai, kad esi kitoks nei visi.
Paprašytas pateikti ateinančias mados tendencijas E.Budrikis primena, jog mados niekas nesukuria. Ji vis sukasi ratu.
„Kas ją nuspėja – sunku pasakyti, nes mada vaikšto pati”, – kalba jis.
Šiemet bus madinga viskas, kas susiję su armijos tema, gyvūnų kailiai, raštai, daug užtrauktukų, didelės kišenės. Madingi batai, net sportiniai, aukštais auliukais. Grįžta ir populiarėja 50-ųjų metų stilius.
„Kiekvienas rengiasi, kaip jam atrodo. Nors ir treningai su aukštakulniais yra savotiškas stilius”, – šypsosi vaikinas.
Jo manymu, daug įtakos turi televizijoje, laikraščiuose, žurnaluose rodomi vaizdai.
Ar tai tuštybė? Pasak Egidijaus, priklauso nuo požiūrio. Jam mada – menas, kūryba. Reikia įdėti daug darbo, kad ją padarytum.
Rašyti atsakymą