O nekantriai laukdami, įspūdžiais ir lūkesčiais bei nuotolinio mokymo įvertinimu sutiko pasidalinti ir Šilutės rajono gimnazijų abiturientai.
Vilius Seminauskas, Šilutės pirmoji gimnazija
Vilius laikė tris pagrindinius valstybinius brandos egzaminus: lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos bei matematikos. Abiturientas pasakoja, kad lietuvių kalbos ir literatūros egzamino laukė „šaltais nervais“, jau nusiteikęs, kad paprasta nebus. Kaip ir dauguma abiturientų, jis rinkosi samprotavimo rašinio temą „Ar menas gali paveikti tikrovę?“. Po egzamino Vilius nusiteikęs ramiai ir kantriai laukia rezultato. Vaikinas mano, kad matematikos VBE, šiais metais tikrai nebuvo lengvai įveikiamas, tačiau surinkti minimalų balų skaičių buvo įmanoma, o anglų kalbos egzaminas sunkumų nesukėlė.
Abiturientas pasakoja, kad mokytis nuotoliniu būdu lengva nebuvo, tačiau įžvelgia ir privalumų: „Išmokau mokytis naudojant virtualios erdvės privalumus, atradau naujų galimybių̨. Tai buvo puiki proga išmokti dirbti savarankiškai bei pasiruošti ateičiai, kuomet universitete ar kolegijoje teks daugiau mokytis pačiam.“
Lina Ramanauskaitė, Šilutės pirmoji gimnazija
Lina laikė keturis valstybinius brandos egzaminus: lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, anglų kalbos bei biologijos. Abiturientė teigia, kad ją nustebino gimtosios kalbos ir literatūros egzamino pasiūlytos rašinio temos, buvo sunku suprasti esmines temų mintis. Sunkumų Linai sukėlė ir matematikos egzaminas, o į biologijos egzaminą ji deda didžiausias viltis bei džiaugiasi, kad šis sunkumų nesukėlė.
Pasak Linos, nuotolinis mokymasis turėjo ir pliusų, ir minusų. Mokymosi pradžioje sunkumų kėlė perkrautos mokymosi sistemos. Ilgainiui pasijautė didesnis krūvis bei mažesnis mokytojų dėmesys, tad egzaminams daugiau teko ruoštis savarankiškai. Tačiau neigiamai to nevertina, nes įgijo daugiau savarankiškumo, atsakomybės, galėjo labiau susikoncentruoti į laikomus dalykus.
Diana Jankauskaitė, Šilutės Vydūno gimnazija
Diana laikė penkis valstybinius brandos egzaminus: lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, anglų kalbos, geografijos bei istorijos. Abiturientė tikėjosi, jog dėl susiklosčiusios situacijos, egzaminai bus kiek palengvinti. Daugiausiai sunkumų Dianai sukėlė matematikos bei lietuvių kalbos ir literatūros egzaminai. „Maniau, kad matematikos egzaminas nebus toks sunkus, daugiausia užduočių buvo iš tų temų, kurias ėjome karantino metu. Lietuvių kalbos ir literatūros VBE nustebino temomis, reikėjo gerai pagalvoti apie ką rašyti ir kuo remtis.“
Nors nuotolinis mokymasis Dianai patiko, tačiau ji teigia, kad mokytis mokykloje daug lengviau, negu namuose. „Iš pradžių viskas buvo nauja, atrodė įdomiai, prisitaikyti tokiam mokymuisi reikėjo laiko ir darbo. Buvo ganėtinai sunku mokytis namuose, reikėjo atrasti nemažai motyvacijos tam. Įsivažiavus į ritmą nesusidūriau su tiek daug sunkumų, kaip pradžioje“, – sako ji.
Domantė Martinkutė, Švėkšnos „Saulės“ gimnazija
Domantė rinkosi keturis valstybinius brandos egzaminus: lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos, matematikos bei istorijos. Sunkus abiturientei pasirodė matematikos egzaminas, nustebino lietuvių kalbos ir literatūros egzamino temos. Tačiau ji mano egzaminus sėkmingai įveikusi ir dabar laukia rezultatų, ypač nekantriai – istorijos bei lietuvių kalbos ir literatūros.
Nuotolinį mokymąsi Domantė vertina dvejopai. „Mokydamasi nuotoliniu būdu susidūriau tiek su teigiamais dalykais, tiek su neigiamais. Taip mokytis buvo keistoka, nežinojome kaip kas vyks, kokios bus virtualios pamokos. Laikui bėgant pripratome, prisitaikėme ir pamokos vyko sklandžiai.“ Abiturientė džiaugiasi pagerėjusiais pažymiais, virtualios pamokos taip pat ėjosi puikiai, bet teigia, kad pamokų mokykloje niekas nepakeis.
Robertas Žilius, Švėkšnos „Saulės“ gimnazija
Robertas rinkosi penkis valstybinius brandos egzaminus: lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos, istorijos, matematikos bei biologijos. Didžiausias viltis abiturientas dėjo į lietuvių kalbos egzaminą, kuris didelių iššūkių nesukėlė. Taip pat intensyviai jis ruošėsi ir kitiems egzaminams. Tačiau kaip ir daugelis tikėjosi, jog dėl susidariusios ekstremalios situacijos, į tai bus atsižvelgta sudarant egzaminų užduotis.
Švėkšnos Metų gimnazistu šiemet išrinktas abiturientas pasakoja, kad nuotolinis mokymasis karantino metu jam didelių problemų nesukėlė, o šį procesą vertina dviprasmiškai: „Tai, žinoma, naudinga patirtis, kuri yra reikalinga XXI a. žmogui, nes šiandieniniame pasaulyje visur klesti informacinės technologijos. Tačiau būta ir problemų. Ypač pirmosiomis savaitėmis pastebėjau, jog nuotolinio mokymosi programos buvo paruoštos netinkamai, strigo serveriai, dienynai, o savarankiško darbo krūvis buvo didesnis.“ Abituriento nuomone, nuotolinio mokymosi metu trūko mokytojų dėmesio, o tai tikrai nepadėjo ruošiantis egzaminams.
Viktorija Ežerinskaitė, Vainuto gimnazija
Viktorija laikė keturis valstybinius brandos egzaminus: lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos, matematikos bei istorijos. Po egzaminų abiturientė nusiteikusi gerai: „Nemeluosiu sakydama, kad sekėsi neblogai. Puikiai žinojau, kad nebus lengva, galbūt ši mintis ir vertė stropiai ruoštis. Manau geriausiai susitvarkiau su anglų kalbos egzaminu, o labiausiai nustebino istorijos egzaminas. Galbūt tikėjausi daugiau faktų, įvykių, tačiau šaltiniai atrodė nukrypę nuo pačių svarbiausių įvykių, kuriuos mokiausi.“
Viktorija pasakoja, kad prie nuotolinio mokymosi reikėjo priprasti. „Kartais tekdavo sėdėti iki vakaro vien prie namų darbų, norint juos sukelti į kompiuterį. Laikui bėgant pasidarė lengviau, tačiau vis tiek rinkčiausi mokytis mokykloje, taip daug lengviau bendrauti, nekyla jokių techninių nesklandumų ir panašiai.“
Greta Andrijauskaitė, Žemaičių Naumiesčio gimnazija
Gretai egzaminai pasirodė sudėtingi. Mergina laikė anglų kalbos, lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, biologijos ir chemijos egzaminus. Sunkiausiai įveikiamas jai pasirodė gimtosios kalbos egzaminas: „Temos iš tiesų nustebino, gal net šokiravo, nes buvo labiau filosofinės ir nemanau, kad tinkamos abiturientams. Buvo sunku išplėtoti temą remiantis kūriniais.“ Abiturientė jaučiasi nusivylusi, kad matematikos egzamino sudarytojai neatsižvelgė į susidariusią situaciją ir mano, kad dėl to rezultatai bus prasti: „Dauguma matematikos egzamino užduočių buvo iš temų, kurias mokėmės nuotoliniu būdu, dėl to nukentėjo mokymosi kokybė ir šios temos nebuvo gerai įsisavintos.“ Sunkiai suprantamos merginai pasirodė ir chemijos egzamino užduotys. Tačiau Greta džiaugiasi, kad anglų kalbos bei biologijos egzaminai, į kuriuos Greta dėjo didžiausias viltis, tokių sunkumų nesukėlė.
Abiturientės teigimu, šiemet egzaminų rezultatai bus prasti, nes nuotolinis mokymas buvo nekokybiškas ir neprilygo realiam mokymuisi. „Manau, kad susiklosčiusi situacija itin kišo koją. Nuotolinis mokymas buvo nekokybiškas ir neatitiko realaus mokymo, be to mokantis namuose buvo sunku susikoncentruoti, mokytojams buvo sunku dėstyti, mokslo metai prasitęsė visu mėnesiu, kas taip pat vargino psichologiškai ir fiziškai. Sunku buvo įsisavinti reikiamą informaciją bei nepamiršti kitų dalykų“, – sako ji.
Titas Bartulis, Žemaičių Naumiesčio gimnazija
Titas laikė lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos, matematikos, informacinių technologijų bei fizikos egzaminus. Vaikiną nustebino informacinių technologijų egzaminas, mat viena iš dviejų programavimo užduočių atrodė paini ir net sunkesnė lyginant su praėjusių metų užduotimis. Titas taip pat atvirauja, kad vos spėjo perrašyti gimtosios kalbos egzamino metu rašytą rašinį bei mano, kad tam įtakos turėjo nuolatinis darbas kompiuteriu nuotolinio mokymosi metu.
Vaikinas teigia, kad mokytis nuotoliniu būdu jam nebuvo sunku ir tai ruoštis egzaminams nesutrukdė. Svarbiausi jam buvo matematikos bei informacinių technologijų egzaminai, o jiems daugiausiai reikėjo ruoštis savarankiškai, tad nuotolinis mokymasis tam įtakos neturėjo. Tačiau priduria, kad pritrūko fizikos pamokų, nes kai kuriuos dalykus yra lengviau suprasti bendraujant su mokytojais tiesiogiai.
Rašyti atsakymą