Mokytojos Žydrės Adomaitienės su meile ugdoma mažoji žvaigždutė, antrokėlė Liepa Žadeikaitė jau spėjo sudalyvauti ir laimėti prizines vietas net 3 respublikiniuose ir 6 tarptautiniuose konkursuose. Garbingai mokyklą atstovauja mokytojos Angelės Alšauskienės mokinės Meda Stonytė, Aistė Čeponytė ir Marija Gutauskaitė, kurios prizines vietas laimi ir kaip solistės, ir koncertuodamos ansamblyje. Charizmatiškasis akordeonistas Majus Vilkas taip pat garsina mokyklą ir užburia savo grojimu ne tik Lietuvos klausytojus. Jo laimėjimų kraitelėje jau 7 garbingos prizinės vietos. Pučiamųjų instrumentų atstovas, trimitininkas Martynas Dirgėla (mokytojas Gražvydas Raila), laimėjęs prizines vietas 6 respublikiniuose konkursuose, taip pat aktyviai koncertuoja miesto, savo pagrindinio ugdymo mokyklos renginiuose.
Šilutės valstybinė meno mokykla (VMM) įkurta 1965 m. rugsėjo 1 dieną, kai beveik visuose Lietuvos rajonuose jau veikė tokios mokyklos. Iniciatyvą įkurti mokyklą parodė tuometės valdžios atstovai, taip pat tėvai, kurie norėjo, kad jų vaikai mokytųsi muzikos. Tokia mokykla miestui buvo reikalinga.
Aš nuo 1960 m. dirbau Šilutės 1-osios vidurinės mokyklos muzikos mokytoju ir Kultūros namų mišraus choro vadovu. 1965 m. man buvo pasiūlytos Šilutės VMM direktoriaus pareigos.
Pradžia buvo sudėtinga, nes mokykla neturėjo patalpų. Dirbome tuometinės rusų vidurinės mokyklos patalpose, kai baigdavosi pamokos. Neturėjome muzikos instrumentų, nebuvo mokytojų. Rajono valdžiai skyrus lėšų, įsigijome pirmuosius instrumentus, mokytojų teko ieškoti Klaipėdoje ir kituose miestuose. Pirmaisiais mokslo metais mokėsi 73 mokiniai, dirbo 9 mokytojai.
Tėvų požiūris prieš 55 metus į muzikinį ugdymą buvo gana progresyvus. Mums mokinių netrūko, o sąlygos buvo palankios – maži mokesčiai už mokslą, pamokos buvo suderintos su vidurinės mokyklos pamokomis. Apie dabartinį tėvų požiūrį man sunku kalbėti, nes jau seniai nebedirbu Šilutės meno mokykloje.
Mokinys, lankantis Meno mokyklą, įgyja daug pranašumų: lavina atmintį, emocinius jausmus, muzikinį raštą, grojimo įgūdžius, pasitikėjimą savimi. Žinoma, jis turi mažiau laisvalaikio.
Savo darbo sėkmes ir nesėkmes įvertindavau pasibaigus mokslo metams. Daugiau būdavo sėkmių: kartu su mokytojais džiaugėmės savo mokiniais, tapusiais respublikinių konkursų laureatais ir diplomantais.
Geriausias emocijas teikė pasirodymai kartu su muzikiniais kolektyvais respublikinėse dainų šventėse.
Kokia mokyklos vadovo sėkmės formulė? Nesivadovauti pykčio emocijomis, atrasti galimybių daugiau darbuotojus pagirti, negu kritikuoti. Taip pat pačiam laikytis griežtos darbo disciplinos, tada bus lengviau iš kitų to reikalauti.
Linkiu visai mokyklos bendruomenei ir mokiniams nenuleisti savo pasiekimų kartelės, savo laureatais ir toliau garsinti Šilutę ir Lietuvą.
Šilutės muzikos mokykloje pradėjau dirbti mokytoja 1972 m., o 1979 m. direktoriaus V. Jovaišos kvietimu, tapau direktoriaus pavaduotoja ugdymui. Nuo 1993 m. iki 2014 m. vadovavau jau savo pavadinimą pakeitusiai, Šilutės vaikų meno mokyklai.
Vadovavimo mokyklai metu, iki prasidedant ekonominei krizei, mokykla išaugo, pagausėjo norinčių joje mokytis mokinių, mokytojų kolektyvą papildė daug jaunų ambicingų, darbščių ir kūrybingų pedagogų, kurių vardai ir šiandien žinomi ne tik Šilutėje.
Nors ugdymo sąlygos nebuvo geros ir tinkamos, visi skyriai dirbo atskirose buveinėse, tačiau mokytojai sugebėjo uždegti mokiniuose meilę savo pasirinktai meno šakai.
Džiaugėmės meno kolektyvų pasiekimais, jaunųjų muzikos atlikėjų, dailes ir šokių skyriaus ugdymo rezultatais, aktyvia koncertine veikla, parodomis, respublikinių ir tarptautinių konkursų laimėjimais, kurių tikrai buvo gausu. Mokykla buvo gerai vertinama respublikos mokyklų tarpe.
Įvykdyta daugybė projektų, meno kolektyvai dalyvavo visose vykusiose respublikinėse ir Pasaulio dainų šventėse, festivaliuose, dalyvauta šešiose „Europiadose“ skirtingose Europos šalyse.
Džiaugiuosi, kad mokykla dabar turi geresnes ugdymo sąlygas, šaunų, atsinaujinusį mokytojų kolektyvą, daug norinčių ugdyti savo meninius gebėjimus mokinių, energingą, darbščią ir kūrybingą direktorę, buvusią šios mokyklos mokinę.
Linkiu visai mokyklos bendruomenei kūrybingo ir sėkmingo darbo, įgyvendinant mokyklos misiją, viziją, užsibrėžtus tikslus ir uždavinius, ugdant meną ir kultūrą išpažįstančias asmenybes.
Rašyti atsakymą