Pagalbos numeriui 111 – vieneri: sulaukta 20 000 skambučių

Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK) prieš metus startavo su nauja veikla – trumpuoju humanitarinės pagalbos numeriu 111, kuriuo paskambinus žmonės gali sulaukti pagalbos daiktais arba konsultacijomis po patirtos nelaimės. Per metus sulaukta 20 tūkst. skambučių, dažniausiai pagalbos prireikia vienišiems žmonėms, negalią turintiems, senjorams arba vienišoms mamoms, tėčiams. „Yra didelė vienišumo problema. Tam ir esame mes – kai žmonės neturi artimųjų, į kuriuos gali kreiptis pagalbos, nelaimėje nepaliekame žmonių vienų. Pagalba dažnai reikalinga ne tik daiktais, žmonėms ypač svarbi ir emocinė parama“, – sako projekto vadovė Gabija Mackevičienė.

Stokoja būtiniausių daiktų

Dažnai žmonės skambina numeriu 111, kai jiems reikalinga humanitarinė pagalba po gaisro; artimųjų netekties, turint sveikatos problemų ar traumų, dėl kurių negali dirbti. Vieniši asmenys, turintys sveikatos problemų ir nesulaukiantys pagalbos iš institucijų ar artimųjų, kreipiasi dėl pagalbos tvarkant dokumentus, apsiperkant. „Pasitaikė, kai žmonės tiesiog prašo atvežti vandens ir maisto, nes nebeturi net ir to“, – sako G. Mackevičienė.

Dažnai būtiniausių daiktų stinga auginantiems mažus vaikus, nes vieniši tėvai negali dirbti, jiems pritrūksta sauskelnių, drabužėlių ir maisto, priemonių vaikams, buičiai. Sulaukta ir prašymų padėti augintiniams, kai pajamų nepakanka augintinių išlaikymui, prašoma maisto ar laikinos globos vykstant į ligoninę.

Nors numerio tikslas padėti susidūrusiems su netikėtomis nelaimėmis, dažnai kreipiasi žmonės, patiriantys nuolatinį nepriteklių. „Padedame kuo galime. Dažnai jiems pakanka konsultacijų, žmonės nežino, kur kreiptis, kad gali gauti tam tikras paslaugas, paramos iš kitų organizacijų ar valstybės. Padedame jiems nukreipiant ar tarpininkaujant“, – sako G. Mackevičienė.

Prašyti nedrįsta

„Pripažinti, kad tau reikia pagalbos, nėra paprasta, o jos paprašyti – dar sudėtingiau. Dažnai žmonėms trūksta padrąsinimo paskambinti ir paprašyti padėti. Džiaugiamės, kai kreipiasi ne tik patys asmenys, bet ir kaimynai, socialiniai darbuotojai, gydytojai, matantys, kad asmeniui pagalba reikalinga“, – sako G. Mackevičienė.

Skambina ir su krizės paliestaisiais nesusiję žmonės, pastebėję bėdoje atsidūrusius žmones. „Visada dėkojame tiems, kurie nelieka abejingi kito krizei. Ne visi nori pagalbos ir ją priima, tačiau geriau pastebėjus asmenį, kuriam reikalinga pagalba, pasiūlyti padėti, nei palikti žmogų vieną“, – sako vadovė.

Visiems, besikreipiantiems užtikrinamas konfidencialumas. Visas krizes vieniems įveikti sudėtingiau. Kartais vienišumas žmones taip demotyvuoja, kad jie tiesiog nebenori stengtis. Kiekvienas atvejis vertinamas individualiai. Kai žmogui reikalinga emocinė parama ir palaikymas, teikiamos psichologinės konsultacijos, žmones lanko savanoriai.

Jei norite prisidėti prie pagalbos bėdoje atsidūrusiems žmonėms, paaukoti galite čia: https://redcross.lt/aukojimas/ 

Pagal RK pranešimą