Visiems upėmis laivais ir vandens motociklais „skraidyti“ mėgstantiems tautiečiams ateina suvaržymų metas, mat netrukus Pakalnės upės vandenų kelyje – ant upėje esančių tiltų kolonų atsiras laivų greitį ribojantys ženklai.
Dėl tokios naujovės į rajono Eismo saugumo komisiją kreipėsi bendruomenė „Rusnės sala“ ir gavo komisijos pritarimą. Jau pagaminti trys vandens kelio ženklo „Nekelk bangų“ egzemplioriai, beliko juos pakabinti.
Rusniškiai tikina, jog greitį riboti ėmėsi verčiami būtinybės, nes Lietuvoje apstu ne tik kelių, bet ir vandenų „erelių“, kurie upėmis plaukioja dešimt kartų didesniais nei leistina greičiais.
Skraiduoliai trenkiasi į krantines
„Vandens kelio ženklas „Nekelk bangų“ yra būtinas ribojant eismą Pakalnės upe, nes labai intensyvi ir nekontroliuojama laivyba sezono metu čia kelia realų pavojų Rusnės salos vandens turizmui, vandens eismui, žmonių saugumui maudantis ir iškylaujant, plauna upės krantus, medžius ir krūmus, kurie virsta į upę“, – teigia raštą Eismo saugumo komisijai pasirašęs bendruomenės „Rusnės sala“ pirmininkas Raimondas Plikšnys.
Jis pasakojo, kad tokie ženklai bent jau taptų pagrindu drausminti tuos, kurie upėse savo laivais ir vandens motociklais išvysto milžiniškus greičius. Tokius pažeidėjus ir jų laivų sukeltas bangas bent jau galima nufotografuoti, o tai jau taptų pagrindu skirti jiems drausmines nuobaudas.
Fiksuoti upės bangavimą turi teisę ir Nemuno deltos regioninio parko, ir Aplinkos apsaugos agentūros darbuotojai, ir pasieniečiai.
Visai šalia Pakalnės upės kaimo turizmo sodybą įkūręs R.Plikšnys sako jau bent 10 kartų matęs, kaip gal 50-60 km per valandą greičiu skriejantys greitaeigiai laivai posūkiuose atsitrenkia į betonines upės krantines. Jam yra tekę ir gelbėti nelaimėlius, ir skambinti pagalbos telefonu 112.
Dažniausiai taip, žinoma, baigiasi girtų poilsiautojų šėlionės.
Negali nei maudytis, nei plaukti baidarėmis
R.Plikšnys neabejoja, jog visi laivininkai gerai žino, kokiais greičiais išties leidžiama plaukioti kuriose upėse. Pavyzdžiui, Pakalnėje leidžiamas 6 mazgų greitis (t.y. apie 11 km/val.). Anksčiau greitį iki tokio lygio čia irgi ribojo ženklai, bet prieš kelerius metus, Aplinkos ministro įsakymu, greitį ribojantys ženklai nebenaudojami, tad dabar galioti liko tik ženklas „Nekelk bangų“.
Tiesa, laivas laivui nelygu: anot R.Plikšnio, vienas bangavimą sukelia plaukdamas vos 10 km per valandą greičiu, o kitas dar ir 15 km greitį išvystęs bangų nepadaro.
Jei visi laivų savininkai laikytųsi nustatytos tvarkos, nekiltų grėsmės nei poilsiaujantiems pakrantėse, nei patiems plaukiotojams. Tuo tarpu dabar, pasak rusniškio, ne kartą tenka krūptelti matant, kaip greitaeigis kateris prašvilpia vos per metrą nuo pakrantėje besimaudančių vaikų.
„Negi lauksime, kol įvyks nepataisoma nelaimė? Tokių Rusnėje jau yra buvę,“ – retoriškai klausia rusniškis.
Lakstant motorinėms plaukiojimo priemonėms, nei saugiai maudytis, nei plaukioti baidarėmis negali čia gyvenantys bei pailsėti atvykstantys žmonės. „Šiandien laivyba yra labai nesaugi“, – sako R.Plikšnys.
R.Plikšnio pastebėjimu, patys rusniškiai retai pažeidinėja saugaus eismo upėje taisykles, dažniausiai taip elgiasi šilutiškiai ir iš kitų vietovių atvykę poilsiautojai.
Jis pats sakė visada įspėjantis savo sodybos svečius, kokiu greičiu privalu plaukioti Pakalnės upėje, bet taip daro ne visų sodybų šeimininkai.
Savivaldybės Eismo saugumo komisija nutarė, kad vandens eismas – taip pat yra eismas, ir leido rusniškiams 2 tokius ženklus pakabinti ant Pakalnės tilto kolonų, dar vienas kabės netoli senojo NDRP administracijos pastato.
Rašyti atsakymą