„Praėjusiais metais pradėjome stiprinti partnerystę su vairavimo mokyklomis ir susitikome su daugiau nei 380 instruktorių. Ieškojome būdų, kaip padėti būsimiems vairuotojams geriau pasirengti egzaminams, aptarėme dažniausias klaidas. Siekiame, kad egzamino vertinimas būtų kuo objektyvesnis, o egzaminuotojai, instruktoriai ir vairuotojai vienodai interpretuotų taisykles“, – sakė Robertas Litvaitis, „Regitros“ vyriausiasis specialistas.
6 pagrindiniai atnaujinimai
Paprastinamas motociklininkų akių apsaugos skydelio vertinimas aikštelėje. Nuspręsta nevertinti, kaip naudojama apsauga, kai važiuojama iki 30 km/h greičiu arba, kai atliekami lėti manevrai. Praktikoje tai aktualu motociklininkams, kai atliekami manevrai aikštelėje ar važiuojama lėtai. Akių apsauga nuo tam tikrų oro sąlygų ima rasoti, todėl nuspręsta leisti skydelį atsidaryti, kai tai reikalinga matomumui.
Sujungiami specialieji manevrai. B kategorijos egzaminų metu bus sujungiami dviejų specialiųjų manevrų atlikimai. Vietoje dabar atskirai atliekamų apsisukimo ribotame plote ir važiavimo atbuline eiga su posūkiu, reiks atlikti apsisukimą atbuline eiga įsukant į važiuojamąją dalį dešinėje ir išvažiuoti į priešingą pusę. Praktikoje pastebima, kad skirtingose miestų vietose juostų pločiai yra nevienodi, tad, siekiant vertinimo objektyvumo, šios užduotys apjungiamos.
Paprastesnis vertinimas manevruojant tarp eismo juostų. Situacija, kai egzaminuojamasis, vairuodamas automobilį vienos pusės ratais pervažiuoja ištisinę horizontaliojo ženklinimo liniją, kuri skiria tos pačios krypties eismo juostas, bus vertinama nekritine klaida. Pasitaiko, kai egzamino metu prireikus manevruoti šiek tiek užvažiuojama ant ištisinės linijos. Kai kuriais atvejais tai yra neišvengiama, tad tai nebus vertinama kritine klaida.
Didesnės lėto važiavimo vertinimo ribos. Pasirinkus per mažą važiavimo greitį kelio atkarpose, kur maksimalus leistinas greitis daugiau kaip 50 km/h, klaida bus fiksuojama tik kai be pagrįstos priežasties važiuojama 20 km/h mažesniu nei didžiausias leistinas, greičiu. Iki šiol klaida buvo fiksuojama važiuojant 15 km/h mažesniu greičiu.
Egzaminuotojas pasiūlys pasitaisyti, o ne iš karto vertins klaida. Bus nustatomas 30 sek. laikas sureaguoti į įspėjimą, kad egzaminuojamasis netinkamai naudojasi saugos priemonėmis, pavyzdžiui, pradėjo važiuoti neužsisegęs diržo, netinkamai dėvi motociklininko apsaugas. Jei vairuotojas nepasitaisys per 30 sek., tik tuomet tai bus vertinama klaida.
Pasidomėkite šviesų aukščio reguliavimu. Prieš egzaminą būsimajam vairuotojui yra užduodami 3 klausimai apie automobilio techninės būklės tikrinimą. Vienas iš galimų – kaip tikrinama, ar veikia žibintai. Nuo šiol vairuotojas turės atsakyti ne tik apie žibintus, bet ir šviesų aukščio reguliatorius. Kai kurie automobiliai turi rankiniu būdu valdomą priekinių žibintų šviesos aukščio reguliatorių.
www.regitra.lt inf.
Rašyti atsakymą