Priekaištai sūrių gamintojams: per sunkūs pienvežiai, užgrūsta gatvė

pievoveziu problemos aukstumeles gatveSkatinti krašto pieno gamintojus ar visai nebesupirkti iš jų pieno? – tokius klausimus turėjo spręsti ABF „Šilutės Rambynas“ vadovai, kai buvo išasfaltuotas kelias Šilutė – Rūgaliai – Kintai.

Įmonės generaliniam direktoriui Algirdui Bladžinauskui teko net kreiptis į rajono Saugaus eismo komisiją, mat kai kurie įmonės vairuotojai atsisakė tuo keliu važiuoti, kai juos „pakratė“ policijos pareigūnai dėl neva per didelio automobilių svorio – naujuoju keliu leidžiama važiuoti ne sunkesniems nei 12 tonų automobiliams.

Posėdyje A.Bladžinauskui teko išklausyti priekaištus ir dėl automobiliais užkimštos Aukštumalės gatvės, ir nenoro įrengti įmonės darbuotojams kitą automobilių stovėjimo vietą – juk kitoje įmonės pusėje yra visai tuščia aikštelė. 

Pienvežių vairuotojams teks įrodyti svorį

Saugaus eismo komisijai A.Bladžinauskas pasakojo, kad Šyšgirių, Vabalų ir Minijos kaimuose gyvena 4 įmonės pieno tiekėjai. V.Macijauskienė, L.Mačėnienė, H.Kalvienė ir M.Sudeikienė kartu kasdien parduoda iki 1930 kg pieno. Pas ūkininkus važiuojantys du pienvežiai juos pasiekti gali tik keliu Šilutė – Rūgaliai – Kintai.

Bet problema yra ta, kad abu „Mercedes Benz“ be krovinio sveria maždaug po 9800 kg, o naujai asfaltuotu keliu draudžiama važiuoti sunkesnėms nei 12 tonų sveriančioms transporto priemonėms. „Mūsų pienvežiai, surinkę visą pieną, sveria ne daugiau nei 11 730 kg. Tai galima bet kada patikrinti su pienvežio laboratorinės pieno paėmimo įrangos apskaitos priemone, atspausdinant spausdintuvu čekį, kuriame aiškiai nurodytas paimtas bendras pieno kiekis iki patikrinimo momento. Taip pat galima iš vairuotojo gauti pieno supirkimo važtaraščius, kuriuose įrašyta, kiek pieno surinkta“, – tikino direktorius.

Bet pienvežius kelyje sustabdę pareigūnai ir kelią prižiūrinčių tarnybų darbuotojai vadovaujasi tuo, kad šių pienvežių registracijos liudijimuose nurodyta, jog maksimaliai pakrautų jų masė yra 18 tonų. Todėl, anot A.Bladžinausko, vairuotojus sustabdę pareigūnai jų važiavimą minėtu keliu traktuoja kaip eismo taisyklių pažeidimą ir po gerą pusvalandį „skaito jiems paskaitas“. Po to vairuotojai į tuos reisus atsisako važiuoti.

„Ką mums daryti? Juk turime palaikyti savojo krašto ūkininkus, kol tokių čia dar esama, kol jie dar dirba“, – klausė direktorius.
Jis sutiko, kad jei pienvežiai būtų pakraunami tiek, kiek į juos telpa, jie tikrai viršytų svorį, leistiną važiuoti tuo keliu. Be to, direktorius prašė atkreipti dėmesį, kad minėti surenkamo pieno kiekiai yra maksimalūs, tai yra, tiek surenkama tik vasarą, o žiemą pieno gerokai sumažėja.pienoveziu keliones tuscia aikstele

VĮ „Klaipėdos regiono keliai“, kuriai ir priklauso minėtas kelias, Šilutės kelių tarnybos vadovas Algirdas Jakubauskas tikino ir pats ne kartą matęs, kad tuo keliu važiuoja ir kur kas sunkesni – ne 9, ir ne 12 tonų sveriantys – sūrių gamintojų pienvežiai. Ir siūlė įmonei kreiptis į „Klaipėdos regiono kelių“ vadovus – tegu šie ir sprendžia situaciją.

Šilutės policijos komisariato Kelių patrulių atstovas Remigijus Agintas pažadėjo šiuo klausimu kalbėtis su patruliais. Anot pareigūno, jei pienvežių vairuotojai išties sugebės tiesiog kelyje įrodyti, kad jų mašinų masė neviršija leistinos normos, pažeidimai nebus fiksuojami.

Įrengti aikštelę žada 2 metus

Visi komisijos nariai sūrininkų vadovui A.Bladžinauskui turėjo priekaištų dėl užgrūstos Aukštumalės gatvės. Pro įmonę einančioje gatvėje nuolat stovi darbuotojų automobilių ir pienvežių eilės. Radę laisvesnį tarpelį, savo mašinas dar sukiša ir priešingoje gatvės pusėje esančių daugiabučių gyventojai. Automobiliams važiuoti, anot A.Jakubausko, lieka vos 2 ar 3 metrų juosta, prasilenkti čia nebeįmanoma.

Komisijos pirmininkas Romualdas Renčeliauskas ir A.Jakubauskas A.Bladžinauskui priminė poros metų senumo įmonės vadovų pažadus automobilių stovėjimo aikštelę darbuotojams įrengti kitoje įmonės pusėje, greta Klaipėdos gatvės. Čia yra visada tuščias ir net asfaltuotas plotas, kuriame, anot komisijos narių, gal tik kokį medį tereikėtų nupjauti.

Tačiau aikštelės sūrių gamintojai įsirengti neskuba, jų automobiliai ir toliau užkemša Aukštumalės gatvę, o prošal važiuojantys vairuotojai burnoja dėl tokios netvarkos.

„Šilutės komunalininko“ vadovas Audrius Benkunskas priminė, kad ir žiema ant nosies – iš šios gatvės išvalyti sniegą dėl daugybės čia stovinčių transporto priemonių vėl bus neįmanoma.

A.Bladžinauskas bandė atremti kaltinimus, nes, anot jo, Aukštumalės gatvėje, sūrinės pusėje, savuosius automobilius pasistato ir priešingoje gatvės pusėje esančių daugiabučių gyventojai. Bet nebuvo suprastas: R.Renčeliauskas pastebėjo, kad gyventojai turi kur nors statyti savo mašinas, o vienas iš daugiabučių net neturi kiemo. Tad ir kemša ten, kur vietelę pastebėję.

Šis klausimas tądien taip ir liko neišspręstas, o A.Bladžinauskas komisijos posėdį paliko tik neaiškiai murmėdamas: pažiūrėsim, galvosim… Pažado įsirengti kitą aikštelę komisijos nariai taip ir neišgirdo.