Daug nerimo ir klausimų sukėlusi daugiabučių namų renovacija pirmuosiuose Šilutės namuose jau baigta, bet džiaugiasi ja ne visi.
Taikos g. 10 name gyvenantys žmonės jau laukia Valstybinės darbų priėmimo komisijos, bet prieš savaitę sukvietė ir jų namo renovaciją administravusio UAB „Šilutės šilumos tinklai“ bei namo administratoriaus UAB „Šilutės būstas“ atstovus, ir renovaciją atlikusios UAB „Tima“ statybininkus. Visiems jiems pateikė tiek klausimų ir išsakė tiek pretenzijų, kad atsakingi atstovai menkai galėjo pasiaiškinti.
Bet ar gyventojai nepavėlino „mosuoti kirviais“?.. Ar nebus jau šaukštai po pietų?.. Juo labiau kad statybininkai tvirtina, jog viskas atlikta pagal projektą…
Durys – „auksinės“, kainos – „astronominės“?
Visų gyventojų vardu kalbėjusi Birutė Navickienė pabrėžė, kad rangovas „Tima“ renovacijos darbų pridavimo akte visus name atliktus darbus įvardija labai abstrakčiai. Štai, pavyzdžiui, įrašai „pakeistos durys“ ir „kitos laukinės durys“ niekaip nepaaiškina, kiek tų durų pakeista, ir tai rangovui, matyt, labai patogu, mat gyventojai tvirtina matę, kad duris statybininkai tik nudažė.
Pasak gyventojų, buvo tvarkomos tik name esančios parduotuvės durys: dvejos pakeistos ir dvejos sumontuotos naujai. Bet žmonėms neaišku, kodėl jų kaina įskaičiuota į mokestį visiems gyventojams. O bendrojo naudojimo naujos durys įrengtos tik šilumos ir šalto vandens apskaitos punkte, vadinasi, už jas gyventojams ir parduotuvei reikėtų mokėti perpus. „Tačiau ir jų kaina priskaičiuota kiekvienam butui pagal buto kvadratūrą, todėl kai kurioms šeimoms siekia net 115 eurų. Gal tos durys auksinės ar deimantais dabintos? – pečiais trauko žmonės.
Namo administratoriaus – „Šilutės būsto“ atstovo Albino Zdanavičiaus nuomonė irgi tokia, kad dabar gyventojams priskaičiuotas mokestis ir už parduotuvei sudėtas duris.
Absoliučiu abstraktumu kvepia ir kiti atliktų darbų ataskaitos punktai. „Butų ir kitų patalpų langų keitimas, vėdinimo sistemos keitimas“, – tai, anot gyventojų, vien bendro pobūdžio frazės, nenurodančios, nei kur, nei kas ir už kiek pakeista. Juo labiau kad kai kurie jų tvirtina ir akyse neregėję tų „vėdinimo sistemą keičiančių“ darbininkų, jie nebuvo net užėję į butus.
Visai nesuvokiamos yra langų keitimo kainos. Anot gyventojų, tokių kainų rinkoje iš viso nepavyko aptikti. Štai už vieną nediduką virtuvės langą priskaičiuota 356 eurai, už didesnį – 540 eurų, o vienas balkono langas ir du maži atsieina jau 1370 eurų.
„Astronominės langų kainos, ir į ataskaitą kažkodėl neįrašyti pakeisti bei naujai sudėti parduotuvės langai“, – įvertina gyventojai.
Nė nepravalyta, anot jų, ir kaip kimšosi, taip ir toliau kemšasi kanalizacijos sistema, avarinę „Šilutės būsto“ tarnybą teko kviesti dar renovacijai nesibaigus. Magistraliniai buitinių nuotekų vamzdynai pakeisti tik I aukšte, nors pagal projektą jie turėję būti keičiami visame name.
Žmonės reikalauja tikslumo
Bene pagrindinis šio namo gyventojų klausimas – šildymo ir karšto vandens sistemų atskyrimas, dėl kurio šio daugiabučio gyventojai kariavo ne vienerius metus ir iki renovacijos. Anot gyventojų, jie daugybę metų mokėjo ir už milžiniškų parduotuvės patalpų šildymą, todėl labiausiai troško, kad renovacijos metu būtų įrengtos atskiros apskaitos sistemos. Tačiau dabar kyla įtarimų, jog ir toliau mokės taip pat, mat apskaitos sistemos neatskirtos.
Apskaitos punkte yra šildymo sistemos siurblys, elektra prijungta nuo gyventojų laiptinės, tad jiems neaišku, kaip bus skaičiuojamos elektros sąnaudos.
Pasak renovacijos administratoriaus Vyganto Kamarausko, šią problemą dar nagrinės Energetikos inspekcija, tada ir bus aišku, ar gyventojų įtarimai pagrįsti.
Įtarimą žmonėms kelia ir šildymo sistemos rekonstrukcija. Anot gyventojų, butuose ne visur prie radiatorių sudėti automatiniai vandens srauto nukreipimo vamzdeliai. Juos įrengus automatiškai būtų palaikoma kiekviename kambaryje norima temperatūra. Nepakeisti ir šildymo sistemos stovai, jie palikti sienose, nors investiciniame projekte gražiai užrašyta, jog bus „pakeistas visas vamzdynas“.
Nesupranta žmonės, kodėl tokio pat dydžio kambariuose sudėti skirtingo dydžio radiatoriai, pavyzdžiui, didžiuosiuose šio namo kambariuose jų ilgis svyruoja nuo 80 iki 120 cm.
„Tima“ darė pagal projektą
UAB „Tima“ atstovas Raimondas Juraška galėjo pasakyti tik tiek, kad renovacijos darbų konkursą laimėjusi įmonė darbų apimtis pasiskaičiavo pagal gautus pinigus ir darbus vykdė pagal tuos naujus skaičiavimus.
Įmonės vadovas Petras Juraška vėliau „Šilutės naujienoms“ sakė, kad renovuojant namą buvo įvykdyta viskas, kas numatyta investiciniame projekte, juk „įmonė su ugnimi nežaistų“, suprask – nerizikuotų. Bėda ta, kad šio namo gyventojai renovacijos pageidavo už pačią minimaliausią sumą, o norėjo, kad būtų pakeista viskas.
Pasak P.Juraškos, žmonėms jau ne kartą viskas buvo paaiškinta, bet akivaizdu, kad teks dar ne kartą aiškinti. Be to, gyventojai jau buvo pasirašę, kad renovacija tenkina, o pretenzijos atsirado vėliau, kai pamatė, kad kituose daugiabučiuose renovacijos metu atlikta daugiau darbų.
„Gal ir gražiai iš lauko dabar atrodo tas mūsų namas, bet…“, – vertina čia gyvenantys žmonės, pateikę ne tik šiuos, bet ir daug kitų priekaištų. Anot jų, šios namo „operacijos“ metu jie norėję ir širdį savajam, dar 1963-aisiais statytam namui pakeisti, tačiau gavosi taip, kad tik kailinukus jam ant pečių užmetė…
Jie reikalauja pateikti renovacijos medžiagų kainas, atliktų darbų aktus ir pageidauja dalyvauti, kuomet renovacijos atlikimą tikrins Valstybinė komisija.
Atsakingieji iš naujo sės prie projekto
Pasak Savivaldybės renovuojamų pastatų administratoriaus, „Šilutės šilumos tinklų“ direktoriaus pavaduotojo renovacijai V.Kamarausko, viskas, regis, buvo daryta pagal projektą, pagal reikalavimus ir sertifikuotomis medžiagomis. Todėl iš karto duoti gyventojams atsakymų į pateiktus klausimus negalėjo niekas: nei V.Kamarauskas, nei „Timos“ atstovas R.Juraška.
Pasak V.Kamarausko, šis namas yra unikalus tuo, kad jame yra du šeimininkai, todėl susikerta gyventojų ir parduotuvės savininkų interesai. Tačiau nei projektavimų, nei renovacijų niekas neatlieka „iš debesų“ – yra privalomos normos, kurių projektuotojai ir statybininkai privalo laikytis.
Bet ir V.Kamarauskui buvo akivaizdu, kad bent dalis šio namo gyventojų pretenzijų gali būti pagrįstos. Todėl prie apvalaus stalo teks susėsti visų už renovaciją atsakingų institucijų atstovams ir iš naujo nagrinėti ir projektą, ir žmonių pastebėjimus. Tai planuojama padaryti artimiausiu laiku, kad atsakymus į visus klausimus gyventojams būtų galima pateikti dar iki Valstybinės komisijos atvykimo. Ji darbus turėtų įvertinti maždaug po 3 savaičių.
Rašyti atsakymą