Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba („Sodra”) informuoja, kad gyventojai, kurie iki šiol socialinio draudimo išmokas gaudavo į sąskaitas, esančias banke „Snoras”, turėtų nurodyti sąskaitas kitose kredito įstaigose.
„Sodra” užtikrina, kad žmonėms bus išmokėtos visos jiems priklausančios išmokos – niekam nepradings nei vienas litas.
„Noriu garantuoti, kad visi „Sodros” klientai išmokas gaus. Norėčiau pakviesti visus išmokų gavėjus, kurie iki šiol naudojosi banko „Snoras” paslaugomis, atsidaryti naujas sąskaitas kitose kredito įstaigose. Su jomis yra sutarta, kad pensininkams ir kompensacijų gavėjams į mūsų skyrius papildomai prašymų nešti nereikės, pačios kredito įstaigos kiekvieną dieną pristatys mums tuos užpildytus prašymus. Savarankiškai prašymus apie norą gauti išmokas į kitą sąskaitą „Sodros” skyriams turėtų pristatyti tik motinystės, motinystės (tėvystės), tėvystės ir ligos pašalpų gavėjai”, – tvirtino „Sodros” direktorius Mindaugas Sinkevičius.
Gyventojai, kurie jau turi sąskaitą kitoje kredito įstaigoje, turėtų kreiptis į teritorinį „Sodros” skyrių pagal gyvenamąją vietą ir pateikti prašymą dėl išmokų pervedimo į kitą sąskaitą.
M.Sinkevičiaus teigimu, nuo penktadienio „Sodros” darbuotojai yra įpareigoti stebėti, kas iš „Snoro” klientų dar nėra pasikeitę sąskaitų ir kurių išmokos jau artėja. „Su tais žmonėmis bus susisiekta asmeniškai ir jie bus pakviesti, kad nueitų į kitą mokėjimo įstaigą, kur turėtų atsidaryti sąskaitą, į kurią bus pervestos visos jiems priklausančios lėšos”, – užtikrino „Sodros” vadovas.
Tie dirbantys pensininkai, kurie iki šiol pensijas gaudavo į banke „Snoras” esančias sąskaitas turėtų nedelsiant kreiptis į kredito įstaigas arba teritorinius „Sodros” skyrius ir informuoti apie naujas sąskaitas, į kurias norėtų gauti išmokas. Dirbančių pensininkų, kurie gaudavo pensijas per banke „Snoras” esančias sąskaitas yra 3,2 tūkst.
Taip pat į teritorinius „Sodros” skyrius turėtų kreiptis tie asmenys, kurie jau yra pateikę prašymus dėl ligos pašalpų pervedimo į banke „Snoras” esančias sąskaitas, tačiau jų nėra gavę. Šios pašalpos mokamos ne periodiškai, o pagal gavėjo prašymą. Apribojus banko „Snoras” veiklą, ligos pašalpų pervedimas į šiame banke esančias sąskaitas buvo sustabdytas.
Po to, kai ligos pašalpų gavėjai informuos apie naujas sąskaitas kitose kredito įstaigose, jie gaus jiems priklausančias išmokas. Šiai dienai yra 566 socialinio draudimo išmokų gavėjai, kuriems vėluojama pervesti išmokas dėl minėto banko bankroto.
Primename, kad prašymus dėl ligos pašalpos skyrimo gyventojai gali pateikti bei koreguoti (pvz.: nurodyti naują sąskaitą) per Elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą (EGAS).
„Norime nuraminti ir tuos gyventojus, kurie šiuo metu yra laikinai išvykę ar dėl kitų priežasčių negali pakeisti banke „Snoras” turimos sąskaitos į kitą. Kadangi banko „Snoras” veikla nutraukiama, į jame esančias sąskaitas „Sodros” išmokos nebebus pervedamos, tačiau žmonės šių išmokų nepraras. Kai tik turės galimybę tokius išmokų gavėjus kviečiame nedelsiant kreiptis į „Sodros” skyrių ir informuoti apie sąskaitą kitoje kredito įstaigoje. Gavę šią informaciją, mes pervesime žmonėms visas jiems priklausančias išmokas”, – užtikrino M.Sinkevičius.
„Sodra” primena, kad valstybė intensyviai ieško sprendimų ir renkasi plataus tinklo banką, per kurį žmonės galės atgauti apdraustus indėlius (indėlius, sąskaitose laikytas santaupas, pensijas, kitas socialinio draudimo išmokas) turėtus banke „Snoras”.
Lietuvos bankas informuoja, kad įsigaliojus Lietuvos banko valdybos nutarimui, kuriuo buvo atšaukta banko „Snoras” veiklos licencija, pradeda veikti indėlių draudimo mechanizmas. Indėliai kompensuojami Indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatyme numatytomis sąlygomis – draudžiama suma iki 345 280 litų fiziniams ir juridiniams asmenims.
Jei asmuo banke „Snoras” turėjo keletą sąskaitų, maksimali kompensuojama suma bus 345 280 litų. Įstatyme taip pat numatyta, kad indėliai turi būti kompensuoti per 20 darbo dienų. Indėlių draudimo įmonė šį terminą gali pratęsti 10 darbo dienų.
Rašyti atsakymą