Šią savaitę vykusiame Eismo saugumo komisijos posėdyje priimtas sprendimas, kuris turėtų padėti bent šiek tiek sumažinti rytinių automobilių spūsčių problemą vakarinėje miesto dalyje: pritarta pasiūlymui sujungti Parko ir Birutės gatves, kurių sandūroje iki šiol stovi seniūnijos iniciatyva įrengtos užtvaros.
Kai tos užtvaros bus nugriautos (po kelių mėnesių ar po kelerių metų), iš Parko gatvės laisvai galėsime išvažiuoti į Liepų, Birutės, o ja – ir į Žalgirio bei Darbininkų gatves.
Padėtų sumažinti rytinius kamščius
Ir Eismo saugumo komisijos nariai, ir seniūnija, ir „Šilutės naujienų“ redakcija yra gavusios daug šilutiškių paklausimų, kodėl vaizdingoje vietoje esanti – palei Šyšos upę einanti – Parko gatvė yra tapusi tarsi išrinktųjų zona. Šia gatvele galima privažiuoti tik iki čia stovinčių individualių namų, o išsukti į visai šalia esančias Liepų, Birutės ir Žalgirio gatves neįmanoma – gatvę užtveria betono užtvaros.
Šias užtvaras kadaise pastatė seniūnija, kad būtų sustabdytas nevaldomas kai kurių jaunų vairuotojų noras mašinomis pasivažinėti net pylimu šalia Šyšos.
Šilutės r. policijos komisariato Viešosios policijos vadovo Alvydo Balandžio nuomone, jei šioje vietoje nebūtų užtvarų, dalis automobilių, rytais plūstančių į Šilutės centrą, jį galėtų apvažiuoti Parko ir Birutės gatvėmis, o jomis patekti tiesiai į Žalgirio gatvę. Tai padėtų gerokai sumažinti rytinius kamščius.
Komisijos nariai abejoja, ar tokioje siauroje gatvelėje kaip Parko gatvė ir išvažiavimas į Birutės gatvę pavyks įrengti dviejų pusių eismą. Bet neabejojama, kad ir vienos pusės eismas bent šiek tiek padėtų išspręsti vakarinėje miesto dalyje susidarančius automobilių kamščius.
Problema aktuali daugeliui žmonių
Savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Viktoras Bičkauskas ir Šilutės seniūno pavaduotojas Algirdas Ivanauskas sako gerai prisimenantys, jog dar prieš kone du dešimtmečius, kuomet buvo rekonstruojama Birutės gatvė, buvo numatyta, kad ji sujungs Parko ir Žalgirio gatves ir nuims bent kiek transporto srautų nuo centrinės Lietuvininkų gatvės. Net tam reikalinga pinigų suma tuomet jau buvo numatyta.
Išties, į vakarinėje miesto dalyje esančias įstaigas – rajono Savivaldybę, Kaimo reikalų skyrių, Šilutės kultūros ir pramogų centrą, H.Šojaus dvare esantį muziejų ir kitas kasdien atvažiuoja daugybė žmonių. Jie čia patekti ir iš čia vėliau išvažiuoti galėtų nesukdami per centrą, o tiesiog Parko ir Birutės gatvėmis pasiekę Darbininkų gatvę ir vėliau išvažiavę tiesiog į Tilžės gatvę.
„Parko gatvė yra gatvė, vadinasi, ji turi būti pervažiuojama“, – konstatuoja A.Ivanauskas.
Pradėti rūpintis dviejų gatvių sujungimo projektu teks Šilutės seniūnijai, Savivaldybė skelbs to projekto parengimo konkursą. A.Ivanausko nuomone, projektą galėtume turėti jau kitąmet, o tada liks laukti finansavimo. Lėšos šiai rekonstrukcijai būtų skirtos iš Kelių priežiūros ir plėtros programos.
Kiek laiko atims šios ir kitos privalomos procedūros, niekas nesiima prognozuoti. Bet, anot V.Bičkausko, miestas gyvuos ne 10 metų, ši problema aktuali didelei rajono gyventojų grupei, vadinasi, ją reikia spręsti.
Gali būti, kad savo nuomonę šiuo klausimu dar galės pareikšti ir šilutiškiai – neatmetama, kad bus organizuotos ir gyventojų apklausos.
Rašyti atsakymą