Sukčiai savinasi banko darbuotojų tapatybes ir atributiką

„Luminor“ bankas įspėja, kad sukčiai randa naujų būdų, kaip apgauti gyventojus. Vis dažniau jie apsimeta bankų darbuotojais, pastaruoju metu pasitelkia dar nenaudotų priemonių: klientams siunčia laiškus el. paštu, apsimeta realiais žmonėmis, siunčia pasirašyti konfidencialumo sutartis, o atvykę apsimeta banko darbuotojais.

„Luminor“ atstovas Linas Sadeckas sako, kad banko klientai elektroniniu paštu laiškų iš sukčių sulaukia nuolat, tačiau pastaruoju metu pasitelkiamos naujos manipuliavimo priemonės. Sukčiai apsimeta realiais darbuotojais, kurie iš tiesų dirba ar dirbo banke. Dalis tokių pavardžių nurodoma Latvijoje dirbančių kolegų ar buvusių valdybos narių.

„Luminor“ darbuotojais apsimetantys asmenys klientams atsiunčia laišką, kad jie tapo sukčiavimo aukomis, o tuomet kviečia pasirašyti suklastotą konfidencialumo sutartį. Kitas žingsnis – fizinis susitikimas ar nuotolinis kontaktas, kurio metu bandoma išgauti konfidencialius duomenis bei pasisavinti lėšas. Sukčiai klastoja „Luminor“ firminius šablonus, įpareigoja klientus melagingai pateikiamos sutarties detalių niekam neatskleisti.

Klientai turėtų suklusti gavę nurodymą atskleisti savo asmens duomenis. „Banko darbuotojai be jūsų iniciatyvos skambučiais, žinutėmis ar elektroniniais laiškais niekada neprašys jūsų asmens, prisijungimo prie internetinės bankininkystės duomenų ar slaptažodžių bei nesiuntinės nuorodų į svetaines, kur reikia suvesti asmeninę informaciją, neprašys įsidiegti papildomos programinės įrangos. Darbuotojai taip pat niekuomet neprašo klientų atiduoti mokėjimo kortelių – tai klientų nuosavybė“, – teigia L. Sadeckas.

Klientai turėtų suklusti išgirdę neva banko darbuotojus su jais bendraujant užsienio kalba. Dažnai finansiniai sukčiai gyvena užsienyje ir kreipiasi rusų ar anglų kalba. Visos Lietuvoje veikiančios oficialios institucijos ir darbuotojai su klientais visų pirma bendrauja lietuvių kalba.

Iš banko sulaukus įtartino skambučio, žinutės ar laiško, kontakto bei turinio patikimumą turėtų pasitikrinti, susisiekiant su banku oficialiais kanalais: paskambinus į banko skambučių centrą („Luminor“ tel.: +370 5 239 3444). Įtarus bandymą pasisavinti pinigus, reikėtų informuoti ne tik banką, bet ir kreiptis į policiją portale „ePolicija“, tel.: 112 ar atvykus į artimiausią komisariatą.

BNS inf.