Vagystės – atostogų užsienyje prieskonis: kaip jų išvengti?

Įsibėgėjus vasarai auga ilsėtis į užsienį vykstančių gyventojų skaičiai. Valstybės duomenų agentūros duomenimis, jau praėjusieji metai pralenkė priešpandeminius metus, skaičiuojant lietuvių nakvynių užsienyje skaičių ir išlaidų svečiose šalyse sumas. Šie metai išvykstamajam turizmui gali būti rekordiniai. Atostogų metu nederėtų prarasti budrumo, nes nuotaiką gali gerokai apkartinti vagystės ir kitos žalos.

„Vasarą gyventojai aktyviai atostogauja, renkasi keliauti į užsienį. Natūralu, kad žmonės atsipalaiduoja, tampa mažiau budrūs, todėl tuo neretai naudojasi vagys bei sukčiai. Pirmojo metų pusmečio duomenys rodo, kad vidutinė užsienyje patirtų žalų suma viršija 2 tūkst. eurų”, − sako Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Dažniausiai vagystės nutinka didelės traukos turistų objektuose, kur veikia ir ilgapirščiai. Čia žmonės netenka piniginių, telefonų, rankinių, fotoaparatų, taip pat būna apšvarinami važiuodami viešuoju transportu ar bandydami pasidaryti asmenukę turistų pamėgtose vietose.

Štai tipinė situacija, kurią pasakoja Ispanijoje nukentėjusi lietuvė keliautoja.

„Kelionės Madride metu atėjus pavalgyti į greitojo maitinimo restoraną netoli buvę du asmenys stengėsi atkreipti mūsų dėmesį. Tuo metu šalia atsisėdęs trečias asmuo užmetė savo striukę ant mano rankinuko ir striukės, tik mes tai supratome vėliau. Mums toliau stebint tuos du asmenis, trečiasis susivyniojo mano rankinuką su visais daiktais į savo striukę ir pasišalino. Viskas įvyko labai greitai. Vagystę pastebėjome tik po kurio laiko jiems išėjus iš restorano“.

Tokios istorijos pasikartoja kasmet, todėl keliautojams patariama išlikti itin atidžiais, nesinešioti daug grynųjų pinigų, saugoti daiktus, telefono nė akimirkai nepalikti be priežiūros, atsiskaitant mokėjimo kortele neatiduoti jos į svetimas rankas. Praradus daiktus patariama kreiptis į policiją, o turint draudimo apsaugą, įvykį užregistruoti savo draudimo bendrovėje.

Dažni atvejai, kai asmeniniai daiktai pavagiami iš automobilių išdaužus stiklą. Dar viena nemaloni istorija, kuria dalinasi tokią vagystę patyręs turistas.

„Keliaudami užsienio šalyje naktį sustojome degalinėje. Trumpam automobilį palikę tuščią, nuėjome į degalinės parduotuvę. Užtrukome tikrai trumpai, tačiau grįžę radome išdaužtą automobilio langą. Buvo pavogta kuprinė su daiktais ir pinigais. Greičiausiai vagys stebėjo, ką mes darome, ir juos sugundė automobilio salone matoma kuprinė“.

Keletas patarimų, kurie padės išvengti nemalonių patirčių: ypatingos traukos ir vietose būkite itin budrūs, turėkite kuo mažiau asmeninių daiktų, juos atidžiai prižiūrėkite; nesinešiokite telefono, piniginės užpakalinėse kelnių ar šortų kišenėse; venkite nešiotis kuprinę ant nugaros, nes nematysite kas vyksta jums už nugaros; nesinešiokite didelių kiekių grynųjų pinigų, taip pat dokumentų; nepatikėkite telefono nepažįstamiems žmonėms, nelaikykite jo ant stalo lauko kavinėse, gatvės prekybos vietose; važiuodami viešuoju transportu nestovėkite arti nepažįstamų žmonių, ypač jei jie patys nusprendžia atsistoti greta jūsų; nepalikite be priežiūros asmeninių daiktų paplūdimiuose, šalia fontanų ir panašiai, kur galite lengvai prarasti dėmesį; automobilio salone nepalikite asmeninių daiktų, ypač jei juos galima matyti iš išorės, automobilio neparkuokite atokiose, tamsiose, žmonių tuščiose vietose; pasirūpinkite kelionių draudimu, vagystės atveju tai padės amortizuoti patirtus nuostolius, apie patirtą žalą praneškite vietos policijai.