Žiemos sezonas prasidėjo, kelininkai ruošėsi dar vasarą

AB „Kelių priežiūra“ skelbia apie pasiruošimą žiemos sezonui: sandėliai jau užpildyti slidumą mažinančiomis medžiagomis, druskos sandėliai pilnai užpildyti visoje Lietuvoje, nauja dalis siuntos nuolat vežama ir žiemos metu pagal poreikį. Pernai sunaudota 140 tūkst. tonų druskos, šiemet planuojama, kad prireiks panašaus kiekio.

Ruošėsi vasarą

AB „Kelių priežiūra“ žiemos priežiūros darbus valstybinės reikšmės keliuose vykdo pagal Lietuvoje už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakingos įmonės „Via Lietuva“ užsakymą. Kelių priežiūros darbai žiemos sezonu sudaro didžiausias „Via Lietuva“ investicijai, skirtas periodinei valstybinės reikšmės kelių priežiūrai.

Praėjusiais metais „Via Lietuva“ iš Kelių plėtros ir priežiūros programos (KPPP) biudžeto lėšų kelių priežiūrai žiemos metu skyrė 64,9 mln. Eur. Šiemet šiems darbams numatyta panaši suma. Iš viso šiemet „Via Lietuva“ planuoja skirti apie 108 mln. eurų, ši suma apima kelių priežiūros darbus žiemos (sniego valymas, kelių barstymas ir pan.) ir vasaros sezonais (žolės pjovimas ir pan.), periodinę valstybinės reikšmės kelių priežiūrą reaguojant ir taisant atsivėrusias duobes ar išdaužas, kitus darbus.

„Vienas pagrindinių šių metų kelių priežiūros žiemos sezonu reikalavimų pakeitimų – intensyviausiuose keliuose įvestas prevencinių darbų poreikis, t. y. žiemos priemonių keliuose taikymas, prieš susidarant ledui“, – teigia „Via Lietuva“ atstovas Martynas Gedaminskas.

Praėjusią žiemą „Kelių priežiūra“ išbarstė daugiau kaip 140 tūkst. tonų ledą ir sniegą tirpdančių medžiagų, iš viso nuvažiavo daugiau kaip 2 mln. km. Tai – vienas didžiausių skaičių per pastaruosius metus, kuris rodo žiemos orų sudėtingumą.

Kelininkams vasara – intensyvaus pasiruošimo žiemai laikotarpis. Šiuo metu beveik 100 proc. „Kelių priežiūros“ sandėlių Lietuvoje užpildyta slidumą mažinančiomis medžiagomis, įskaitant ir specialios sudėties druską su kalciu, kuri naudojama itin šaltu oru. Valstybinės reikšmės kelių priežiūroje žiemą bus naudojama egiptietiška druska. Per praėjusį žiemos sezoną sunaudota druskos už daugiau nei 9 mln. eurų.

Nuo 2019 m. žiemos sezono slidumą mažinančių medžiagų poreikis išaugo net 4 kartus. Pernai sunaudota 140 tūkst. tonų, šiemet planuojama, kad druskos prireiks panašaus kiekio. Tai rodo, kad žiemos tampa vis sudėtingesnės.

Skandinaviška patirtis

AB „Kelių priežiūra“ pasitelkiama ir Švedijos ir Danijos praktika. Praėjusią žiemą Ukmergės rajone įgyvendintas pilotinis projektas, kurio metu 1 000 km valstybinės reikšmės kelių buvo prižiūrima remiantis tik IT sprendimų paramos sistemomis. Tai leido operatyviai ir tiksliai barstyti slidumą mažinančias medžiagas, valyti kelius. Ši inovacija vertinama teigiamai, todėl bus tobulinama.

„Skandinavijos šalių patirtis rodo, kad modernios technologijos ir IT sprendimai gali padėti efektyviau panaudoti slidumą mažinančias medžiagas, sumažinti jų poveikį aplinkai“, – teigia dr. A. Vaitkus.

Vairuotojai apie pavojingas išdaužas, pažaidas ar kitas kliūtis, keliančias pavojų eismui, kviečiami informuoti Nr. 1871 arba +370 5 232 9600. „Kelių priežiūra“ taip pat suteikia galimybę nemokamai užpildyti pranešimo formą internetinėje svetainėje keliuprieziura.lt.

Neseniai bendrovė pristatė ir integraciją su populiaria navigacine programėle „Waze“. Šiuo atveju vairuotojų pažymimos kliūtys keliuose patenka ir į kelininkų darbų organizavimo sistemą, kur įvertinamos ir, esant poreikiui – nedelsiant šalinamos.

„Kelių priežiūros“ atliekamus ir suplanuotus darbus bei panaudotus slidumą mažinančių medžiagų kiekius kviečiama stebėti gyvai interaktyviame kelių priežiūros žiemą žemėlapyje.

„Kelių priežiūra“ pranešimas